söndag 7 augusti 2011

Brunch!


Här har vi varit idag, klicka på bilden så får ni upp länken!


Efter att ha tänkt länge länge åka hit och äta brunch men inte kommit iväg så bestämde vi oss i veckan att det var just här vi skulle fira Chilis och min etta och att vi skulle åka hit och äta brunch idag! Och det var GOTT! Trevlig service och god mat! Fantastiskt gott! Svärföräldrarna var med och svärmor hade tänkt köpa en blomma för att hon tyckte jag och Chili varit så duktiga, bara tanken fick mig att bli alldeles varm i hjärtat.


Efter den brunchen kan jag säga att både jag och sambon slocknade, sov middag i en och en halv timma...varför? Jo för igår var det byafest här i byarna. Varje år den första lördagen i augusti samlas alla grannar på en byafest, sååå trevligt! Vi började med en sjukamp och iår var det sambon som vann det hedervärda vandringspriset, nu pryder clownen Lasse vår fönsterbänk i köket....själv kom jag nog på en jumboplats :O)


Ja i veckan har det varit mycket, jag har varit ute och tränat en hel del med tjejerna, lydnad med Mint och lydnad och dirigering med Chili. Körde ett riktigt kanonpass dirigering med Chili en av dagarna, långa fina dirigeringar och lyckades få hem åtta av tio små dummies, dom sista var inte Chilis fel utan mitt fel, jag glömde helt vart jag hade lagt dom....inte lätt att dirigera dit henne då. Det som är dumt är dessutom att jag vet inte i vilken del av hagen jag la dom heller så jag kunde inte sända henne på sök, eller jo kunde väl men kände att det var helt klart i största laget....vi får ta bit för bit av hagen och söka av i veckan....


Imorrn kommer mattläggaren så vi får iordning i rummet härute, ska bli jätteskönt! Det blev sån skillnad härute när vi plockade bort kontorsdelen och gjorde ett enda stort fint ljust rum härute....jättefint!


Ikväll ska sambon och kidsen åka på bio, själv stannar jag hemma och tar en svamptur i skogen....


Ha en härlig kväll allihopa!

2 kommentarer:

  1. Full rulle på Lyckebo som alltid Ulrica! Mysigt med byafest o mysigt brunch! För att inte tala om vad kul med framgångarna med Chili! Nu är dina två kattbebisar födda! De föddes på kvällen då vi höll Bondbröllop här på gården! Det blir en rödrandig och en grårandig som får flytta till den Halländska myllan. Det finns ytterligare ett syskon som är svart, denne ska inte flytta så långt men en bit "utanför stan". Foto kommer förstås. Men en hinner ju inte allt:-))))) Kraaaaam!

    SvaraRadera
  2. Låter som härliga dagar..:)
    Ha en underbar helg, söta du...:)
    Kram!

    SvaraRadera