måndag 4 juli 2011

Två pass om dagen ska reparera!

Ja jag ska erkänna att jag var rätt så nerslagen efter helgens tävling, som jag ändå trodde skulle gå så fint och så märktes det så fortfarande att Mint hade fått dom där ollonborrarna på skallen. Momenten hon gjorde var så fina men störningen fanns kvar och gjorde att poängen rasade. Plus alla störningar runt omkring.
Först var tanken att köra ut och träna mängder på gräsmattor med klöver på men Anna fick mig samtidigt att tänka om. Mint behöver ju inte fler otäcka upplevelser....
Istället har vi nu i två dagar och skall fortsättningsvis köra två pass om dagen, två korta pass träning med fokus på värdeladdning av sitt värdeladdning av kontakt och lek och bus. Med det hoppas jag då dels få upp hennes koncentration, dels få upp uthålligheten och få bort dubbelkommandot på ställandet under gång OCH få en positiv bild av sittningarna. Det är inte så att detta måste vara klart om två veckor till nästa tävling, det får ta den tid det vill att reparera och vi måste ha det med oss framledes oxå, annars kommer hon inte att komma längre upp i klasserna, ju högre klasser ju högre uthållighet och lägger man då den på att gå och fundera på när nästa borre biter en i rumpan ja då kommer man inte längre än så.
Det är vårt upplägg, nya kampisar är beställda av Anna oxå!
Nu blir det jobb måndag tisdag och sen åker Hanna till farmor på onsdag och jag och sambon ska ha en myshelg alldeles för oss själva, alldeles barnlediga, det ska bli jätteskönt!!!!!!
Ha en go härlig vecka därute!

1 kommentar: