söndag 17 juli 2011

Min allra bästaste Mint tog revansch!


Igår tog Mint en rejäl revansch på ollonborrarna! Eller på ollonborrarnas förbannelse!

Två pass om dagens träning har verkligen gjort susen, det och färsk korv, leksaker och bus!

Färden gick mot Falkenberg strax efter tre, till min gamla fädernes klubb där jag gick kurs med vår hund Mia (på rymmen) när jag var...12 år. Mia smet alltid så fort man släppte henne, därav namnet....

Men en bekant klubb dit jag utan tvekan hittade vägen och det är rätt skönt i tävlingssammanhang!

Väl där mötte jag Camilla det första jag gjorde och drog en lättnadens suck. Det är rätt skönt att ha nån att prata med genom kvällen, hon och Jenny kom, Jenny skulle döma tvåan och trean och så visste jag att Therese med Flaxen var där, det skulle bli en trevlig kväll!

Yvonne från Halmstad skulle döma och allting kändes väldigt lugnt och tryggt.

Vi började med platsen. Mint är ju som sagt väääldigt störningskänslig, åtminstone för vissa saker skulle det visa sig för även att hon låg med rumpan mot en plan där dom körde trean och dom faktiskt började applådera mitt i platsen, så låg Mint som en klippa. Hon låg kvar när jag gick tillbaka och hela tiden ut.
Betyg 10

Sen var det tandvisning och nej det har väl aldrig varit några problem för henne.
Betyg 10

Sen var det lång väntan. Bra för då droppade klasserna ur plan och jag kunde gå och sätta mig hos Camilla och invänta att temperaturen ute dessutom skulle sjunka.

Strax efter åtta var det vår tur.

Linförigheten var det bästa hon har gjort på länge, lite småmissar här och där men på det hela taget mycket mycket bättre och hon satte sig!
Betyg 7.5, ligger ngt långt ut, vida vändningar, efter i start

Läggandet under gång var klockrent, ett fint fritt följ innan med ursnygg kontakt och pang ner i backen, låg ner hela tiden
Betyg 9 dk huvud stod där, Camilla skrattade, jo jag viftade till med huvudet, det hade hon sett. Hihi, hade jag inte en aning om.
Sen står där iaf efter, snyggt läggande!

Inkallningen blev jag lite snopen när jag kom bort, hunden låg ner, men det spelar kvittar tänkte jag, kallade in och Mint hade hög fart och gjorde ett snyggt sättande när hon kom tillbaka.
Betyg 8, lägger sig

Ställandet under gång var ursnyggt, här har jag på dessa veckorna fått bort dubbelkommandona.
Betyg 9, Snyggt! sätter sig tidigt.

Apporteringen var oxå fin, hon tog den genast och höll den snyggt.
Betyg 9, tar tidigt, snyggt hållande!

Hoppet över hinder var fint, då skakade hela jag kan jag säga, jag kände nu jäklar!
Betyg 8,5 avslut, här fick jag säga till henne att sätta sig, hon kände nog av mors vibbar...

Helhetsintryck och ja när vi gick av plan så sa Yvonne till mig, så snyggt Ulrica!
Betyg 10
Trevligt ekipage med arbetsvillig hund!

Ja jag sprang av plan, lycklig som en furia, jag hade inte själv sett poängen mer än nån 9a mitt i men jag kände att det här har gått vägen!

Tävlingsledaren sa oxå *många förstapris idag*

Ja så nu är det träning och uppladdning inför tvåan, men planen står fast, det blir inte nån tvåa innan efter jul tror jag, då försvinner den dolda platsliggningen. Så den tar vi då!

Nu idag ska vi njuta!

Ha en härlig söndag!

2 kommentarer: