torsdag 16 juni 2011

Qualitytime!


I en tid av stress och mängder av jobb är det viktigt att inte glömma det som är sååå viktigt, quality time!

Idag har vi haft quality time i den här familjen, big time!

Vi började med att i morse redan överraska Hanna med att idag skiter vi i allt annat, vi åker och badar!

Sagt och gjort, hela familjen åkte iväg till Flammabadet efter frukost och hade ett par helt underbara timmar därnere! Hanna lekte, sambon och jag satt mest och jäste och läste tidningen...ingen stress, inga måsten....

Hannas lunchhunger kom lite fortare än vår så hon knep en pizzabit därnere på badet, sambon och jag åkte och åt lunch på pizzerian sen...behöver inte vara något märkvärdigt när man är ute och äter, bara det är dukat bord, trevlig miljö och god mat!

Efter lunch åkte vi tillbaka och hämtade Hanna som under tiden vi åt lunch var kvar på badet tillsammans med sina kompisar och hade en underbar stund där dom hade skrattat stojjat och haft helkul enligt ena kompisens mormor. Sommarlov är wonderful!

Klockan var ett när vi kom hem lite drygt, då tog sambon och jag hundarna och gick en långtur i skogen. Härligt väder, härligt sällskap, härlig miljö och vi pratade om just det där som är så viktigt, att inte tappa varandra utan ta sig tid åt quality time, en sak vi faktiskt är väldigt bra på!

Efter promenaden var jag ändå nerskvätt av dynga från ett dike, tack Chili! och därför tog jag en svamp, schampo och vattenslangen och gick lös på båda hästarna som fick sig ett bad! Ingen av dom tyckte det var särskilt jobbigt...dom verkade känna att åååååå så gott båda två! Helt ljuvligt!

Sen efter en god eftermiddag åkte sambon till jobbet och jag och Hanna har fortsatt vår quality time med att baka surdegsfrallor! Gott gott och så en kopp gott engelskt te!

Mysigt!

Kvällen har dessutom bestått av lite hundträning på gräsmattan, Mint jobbar vidare på position och attityd, Chili har börjat projekt lydnadsklass I, när Mint är ur, ska Chili upp!

Sommarlov och ledighet, ja det är underbart!

Må väl mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Så underbart ni har haft det. Fler skulle behöva tänka som du gjorde idag. Ta hand om varandra och bara mysa.
    Sköt om er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en UNDERBAR dag. Kanske ska göra lördag till en sådan här hemma...

    SvaraRadera