torsdag 23 juni 2011

Midsommar!


Så har ännu en vecka gått, hur fort har inte det gått då?

I måndags var jag på kundbesök i Falkenberg och hos tandläkaren med Hanna, för första gången fick Hanna määäängder med beröm för sin tandborstning, tandis var sååå nöjd med hur Hanna numera sköter sina tänder! Perfa!

På kvällen när jag kom hem hade sambon börjat projekt renovering hallen härute.....som väl är har vi inga mängder med grejor härute och ja jag måste erkänna att sambon är flitig som värsta myran när han kommer igång! Innebär att en stor del av nya strukturtapeten är uppe, färg kommer nästa gång han är ledig!

I tisdags var det vallning. Mitt problem med Mint är ju igt högt ton inte vallar utan att hon har ett väldigt högt tempo där jag har känt att hon springer ifrån mig....fort! Fördelen med Magnus är att han är väldigt pedagogisk och väldigt lätt att prata med och jo vi fick stävjat tempot i tisdags och det var en underbar känsla att se att jag kunde hantera Mint i hennes tempo, nu ska vi träna som .............tills nästa gång!

I onsdags, dvs igår var det dags för sista gången av jaktkursen hos bästaste Birgitta! Och jo där var ett tillfälle nog sambon hade kunnat betala dyyyyyyyyyyyyra pengar för att se! Det var när jag iklädd bara kängor och regnbyxor slängde mig ut i sjön efter hunden utan att ens fundera en halv sekund på vad jag gjorde!

Och jo jag blev dyblöt ungefär kan man säga...haha.

Hur som helst, vi började med passiviteten, Paddy fick börja med sina markeringar och Birgitta skulle tjoa lite och tjimma, mest för att egentligen både testa av Chili och se hur hon reagerade efteråt.....det som hände var att hon hämtade första markeringen men sen slängde hon den när hon kom framför mig, typiskt stressrelaterat. Andra markeringen kom hem.

Sen kom då vattenmarkeringarna. Då stod Birgitta och Paddy precis bakom oss och liksom flåsade oss i nacken, nej inte Birgitta då utan mer Paddy :O). Tyckte Chili iaf. Detta resulterade i att Chili sa den landade, jag sticker! Efter ett par passpåövningar så hade vi dock fått bot på detta till nästan iaf och det lär bli övningen till provet kan man säga....

Hon har nu iaf lärt sig simma ordentligt, det går fort och det är lättsimmat. Det är BRA!

Efter vattnet ett strandkantensök format som ett.....halvmåne på fel håll? Har Chili aaaaldrig gjort förut men Birgitta sa låt henne försöka! vattnet som störning ska sägas......

Hur det gick? Ja jag måste säga det igen! Hon har gjort det igen! Fått sin mamma att stå med hakan i knävecken! Hon hämtade dom en efter en, struntade högaktningsfullt i att vattnet låg som störning och hon tog tom mitt skick ut i vattnet bort till den andra kanten där det låg en dummie ute i vattnet bland stenarna. Jag var stolt när dom kom hem!

Nu är det uppladdning inför Hunnebergsprovet dit jag och Birgitta åker tillsammans, ska bli så himla roligt! innan dess blir det träning, träning och träning och jodå vi ska få dit detaljerna hoppas vi! Ska anmäla till något prov till oxå....det kommer en del särskilda prov i augusti så vi hoppas komma med på nåt sånt!

Idag har vi ätit lunch tillsammans med goda vänner och ja imorrn är det midsommar!

Ha en riktigt härlig midsommar allihopa!!!!!!

1 kommentar:

  1. uppe på berget23 juni 2011 kl. 12:06

    Glad midsommar med mycket sol och skoj önskas till alla i Tygared

    SvaraRadera