söndag 26 juni 2011

Johannes o Lea!


I morse när jag kom ut i stallet så möttes jag av ett väldigt brölande bokstavligen. Det var Paula som hade bestämt att idag var en bra dag att lamma på. Av vrålen att döma var jag osäker på hur länge hon hade hållt på därnere egentligen men inte nåt märktes å andra sidan sent igårkväll....Men jag tror inte hon hade hållt på så länge när jag väl så att säga satte mig där, plopp så var lille Johannes ute och en stund senare kom hans syster Lea.

Paula är en väldigt minst sagt förstående mor, hon duttar och tvättar och månar om sina små på ett sätt som är rörande. Lammen är stora och fina, kraftiga och rejäla dessutom, superfina!

Helgen har förflutit lugnt och stilla, vi har varit hos goda vänner på midsommar och firat ordentligt. God mat och goda skratt rakt igenom.

Igår var en slappedag, mina föräldrar var här och hälsade på en sväng och sen gav jag mig ut på joggingtur, jag minskar tiden för varje dag som det tar att springa rundan, det måste innebära att kondisen blir bättre :O). På midsommarafton cyklade jag och dagen dessförinnan cyklade jag en mil på motionscykeln härinne. Härligt när man dessutom nu märker att ALLA kläder plötsligt sitter mycket lösare! Tummen upp för mig!

Idag har annars mest bestått av lamningen och bad, tjejerna har tagit simmärken, Hanna en bronsboj och Elin en järnboj.

Sen var tjejerna ute och red ikväll, Zimone hade spring i benen så Hanna fick för första gången jobba igenom sin häst. Hon hittar aldrig på nåt bus Zimone dock men det var så att Hanna fick tänka till lite, bra träning för både henne och hästen.

Efter Hanna red Elin. Elin gillar precis som Hanna hästar och har suttit och skrittat lite men idag var det dags för trav och det var roligt att se, hon satt jättefint i sadeln och har ett helt naturligt gung i bäckenet vilket gör att hon har fin balans. Jätteroligt!

Ja så är helgen slut då för denna gången, nästa helg blir det tävling, både lördag och söndag. I veckan blir det därför träning för Mints del, putsning!



Ha en go vecka!

1 kommentar:

  1. Så längesedan jag hade lamm men de är helt enkelt magiskt när man ser de små....
    Ska bli sååå skönt i kväll att komma igång med chivas igen....duktig Hanna är :)

    Ha de bäst
    kram wivi

    SvaraRadera