lördag 18 juni 2011

En härlig dag vid en underbar sjö!


Denna bilden är dock från förra träningen. Idag hade vi stämt träff jag och Hanna, Lasse och Matilda vid en underbar sjö som Hanna hade *hittat*. Hur kan man hitta en sjö???? Jo med Google maps! Där var hur vackert som helst!!!!!!

Chili gjorde en bra träning, supertaggad. Dagen till ära hade jag tagit upp sex vilt, två duvor, två kråkor, en kaja och en and. Jag trodde faktiskt att hon skulle kunna *dundra ur* och bara rocka loss på alla åtta men hon tog sig fint an söket, matade av mark, arbetade sig ut på djupet fint, ut i kanterna och plockade hem allting. Det enda hon funderade på en stund och verkligen försökte få hem ändå var anden. Den låg i ett ..sumpdike. Och dessutom var den blöt. Men som sagt, trots att man märkte på henne att hallåååå vad äcklig denna var! så tog hon hem den...Duktig tjej!

Efter det skulle Chili få en låååång simtur a la öppen klass. Hon och Whiskey fick gå i par idag, just a la öppen klass.....och simma har ju inte varit Chilis starka sida men hon har jobbat sig framåt på nåt sätt men jag sa ändå till Birgitta sist att det känns som ett varannan dags forms arbete, ena dagen höga fötter nästa dag låga fötter och snabb simning! Just den dagen då gick det ju fint. Och hon verkar ha kommit över sina höga fötter för idag simmande hon ursnabbt med låga fötter nere i vatten som rena uttern ut till sin fågel. Jaja där stod morsan med lång haka och glodde. Sen när hon skulle upp så kämpade hon på och jag trodde faktiskt hon la fågeln men upp ur plurret kommer hon med fågeln i ett fast tag i munnen. DUKTIG CHILI!!!!!!

Efter sin simtur fick hon sitta och vänta på Whiskey och hon lät inte, trampade runt lite men satt ändå fint och väntade. Första gången men ack så viktig träning!

Slutligen var det dags för linjetag och ja det var bland det mest rejsade jag sett. Snabbt ut snabbt hem och när hon kom skulle hon troligen bara kasta av den i händerna på mig för jag lägger ju liksom ut händerna och hon lägger fåglarna i händerna på mig men denna ramlade på marken. Men tanken var god. Tempo utan dess like!

Summa sumarum! Duktig tjej och superbra träning!!!!!!!

Tack gänget för en superbra dag!


Ikväll blir det mys i soffan till film och en stor godispåse!

Vi säger GRATTIS till bästaste Åsa och hennes Fajta för en bra prestation på SM och till lag Arrak, vilket team ni är!!!!!!!!!!!!!

Ha en go kväll och en go söndag mina vänner!




5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för kommentaren på min blogg. Roligt att du hittat min sida och välkommen tillbaka.
    Vilken duktig hund och vilken tur att ni "hittade" en ny sjö.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Det är kul att se förändringen hos dig, på de träningspass vi haft. Mycket mindre snack och viftande med händerna :) Bra jobbat!!!

    SvaraRadera