tisdag 10 maj 2011

What a feeling!

Min lilla tjej vad jag är stolt över henne, stolt över oss!

Idag har vi varit hos Birgitta och tränat igen och idag körde vi the full monty skrev Birgitta på fejjan, ett fullt prov :O).

Började med två enkla svåra markeringar i snårskog med massa sly i, hon löste uppgiften fint och ringade, Birgitta stod och kikade på henne hur hon jobbade och hon fick med beröm godkänt!!!!

Sen var det dags för ett sök, även här löste hon det fint, det var bra sökfart, noggrann näsa, inga tveksamma upptag och snabbt in. Hon lämnar allting i handen, det är sååå fint!

Därifrån en transport till vattnet, på vägen la vi en kanin för minneskontroll och sen körde vi vatten. Vattnet är där vi ska lägga krutet nu, Chili har dels ganska dålig simstil som kostar henne mycket energi, hon älskar vatten och vill väldigt gärna, fick mycket beröm för det på provet att trots kylan så gick hon i ändå och hon löser sina uppgifter men simmar väldigt högt på vägen ut. Det ska vi råda bot på det och dåliga vattenavlämningar när hon gärna skakar sig.

Slutligen skulle vi då testa hur minnet låg till och det låg BRA till! Tjong ut och hämtade kaninen TROTS ett ganska dåligt utskick av mig enligt mig själv, kände att jag inte helt la henne på linjen men hon löste det iaf!

Kontentan? Hade vi gått prov idag så sa Birgitta att vi hade fått vår etta galant! och som hon sa, för ett år sen hade vi inte tränat, jag trodde aldrig hon skulle ta fågel, jag hade ingen motivation alls....därfrån tills idag är mils avstånd och jag är sååå stolt över mig själv, jag hade ett jätteleende på läpparna när vi åkte hem!

Sen har jag gjort momsar, satt plantor och så har jag kört Mint ett pass i lydnad, kontakten är mycket mycket bättre och Mint följer mig fint, ställandet är kanoners, inkallningen hoppar hon intill sidan och ja på det hela taget är vi redo! och så har vi maskat av fåren idag. Vår magra tacka som varit dålig ett par dagar har piggat på sig igen, imorrn åker tackorna på nytt bete, ska lägga knottmedel på dom innan dom åker oxå!

What a feeling att leva på!

Imorrn blir det plantering och klart momsarna! Granplantorna måste ner denna veckan innan gubben börjar jobba och momsarna ja dom ska vara inne innan torsdag! Sen kör vi deklarationer så det ryker igen!

Kram på er därute!


2 kommentarer:

  1. Jag kan riktigt känna hur lycklig och stolt du var efter träningen! Det är så kul när allting klaffar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Braaaaa!
    vilken feeling!vi har oxå börjat lite med jakten...där kan man snacka om glädje..hade jag haft kraft och ork skulle jag tagit några lektioner....men men
    Men jag glädje mig för er skull :)

    Ha det bäst
    kram wivi

    SvaraRadera