fredag 27 maj 2011

Träning ger absolut färdighet!


Igår och idag har vi kört igenom det sista inför tävlingen imorrn. Igår hade vi bestämt med Mia på MBK och där fann jag till min glädje speglar på plan! Speglar är suveräna! jag ser allting i spegeln, ,varenda liten detalj, utan att behöva släppa blicken framåt! Just blicken framåt är ju en del vi har insett att jag måste ha med Mint, annars så sackar hon....så igår körde jag både ställande och läggande under gång och det gick jättefint, hon både lägger sig och ställer sig jättefint.

Det hon felar är att hon sätter sig när jag kommer tillbaka, men där har jag själv tränat fel och får helt enkelt flytta belöningen från efter uppsättandet tills att hon faktiskt ligger kvar så ska det problemet vara helt avhjälpt.

Vi körde som sagt igenom hela kittet, började med klickandet av rutan, kände att jag ville få henne att själv söka mitten av rutan. Få in känslan, tanken.

Sen fick jag för mig att testa apporteringen, det var länge sen vi gjorde det nu och hör och häpna, hon tog apportbocken jättefint och även när jag kastade iväg den for hon iväg och hämtade den. Suveränt! Liten putsdetalj kvar att träna dock, avlämnandet. Men som sagt, det är en detalj vi ska träna, det liksom uppsättandet.

idag for vi till Hanna, både Philippa och Anne kom och det var suveränt, Anne hade en alldeles egen platsliggning vilket innebar ganska mycket störning framåt i ledet och hela hundpangets hundar var ute, inte för att dom gjorde mycket väsen av sig dock...vad hade du mutat dom med Hanna? Mint hon låg och hon låg och hon låg....jättefint! och även träningen, gick och tränade tillsammans allihopa så det blev rörande störning och Mint höll ihop jättefint.

Sen kommenderade Philippa mig och Mint i dels linförigheten som gick kanon och dels läggande och ställande under gång, det är ju dom där små små poängen om hon sätter sig upp innan jag säger sitt men skitsamma för imorrn...spelar kvittar. Bara hon stannar respektive lägger sig så är jag jättenöjd!

Det är som du säger Hanna, det är bara att köra på, hur svårt kan det vara?

Ha en go helg allihopa!

4 kommentarer:

  1. uppe på berget27 maj 2011 kl. 10:39

    Lycka till med tävlingen - håller tummarna medans jag tittar på dom stackarna som springer Stockholms Marathon ....
    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Precis! Hur svårt kan det vara ;)

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack ska du ha...:) Det är kul att vara tillbaks...:)
    Ha en underbar helg, vännen.
    Kramen!

    SvaraRadera