måndag 23 maj 2011

Ridtur i skymningen

idag när jag kom hem från Falkenberg så frågade sambon efter en stund, ska ni inte rida idag? Han har fått blodad tand....

Så jo man är ju inte nödbedd, vi tog in pållarna, gjorde rent i stallet och vad hittar jag i boxen??? En ägggömma! En stoooor ägggömma! Och hur som helst, sen tog jag min pålle och gick ut. Det är helt fantastiskt, just det där att ha egen häst igen och ta en ridtur i skymningen. Helt ljuvligt! Vi är dessutom alla helt rörande överens om att den här madamen och Annie är två riktiga guldklimpar och vi har gjort ett riktigt kap!

Efter mig red Hanna en stund och sen red sambon en stund....nu har han börjat trava oxå och jo det går framåt! han börjar hitta rytmen....sen fick han skritta av henne på lång tygel helt själv....Zimone verkade nöjd med läget och gick snällt en tur i hagen med husse.

Falkenberg ja! Vad härligt det är med gamla vänner som man inte träffat på åravis och som det känns som om man mötte igår! Åt lunch med min goa väninna Karin idag, det var 9 och ett halvt år sen vi sågs sist och ändå var det som igår ungefär! Sen fick jag en liten rundtur på hennes domäner på Carlsberg bryggeri, spännande! Det man trott att det bara bryggdes öl bakom dessa väggar = helt fel!

Ikväll fick Mint sig ett träningspass oxå, nu kör vi platsliggning och försöker frammana konstiga beteenden från min sida så att säga, jag sätter mig ner, viftar med armarna och det lustiga är att får hon inte gå upp, då lägger sig hakan i backen = precis det jag vill ha! Det blir platsliggningsträning hos Jenny på onsdag ett träningspass med Mia på torsdag och förhoppningsvis nåt mera! På lördag åker vi till Älmhult och tävlar, då hoppas vi att det sitter som ett smäck!

Och imorrn, då börjar vi vallkurs!

Tjing!

2 kommentarer: