söndag 15 maj 2011

Jaktträning och hon gjorde det igen!

Foto: Hanna N
Här kommer mammas ängel i flygande fläng i skogen! Hon har gjort det igen! Plockade in 8 dummies idag i flygande fläng i skogen, inga problem hon jobbade sig fint ut på djupet, arbetade över hela marken systematiskt i ett fantastiskt fint tempo. Ja jag måste hålla med Birgitta, det har hänt en hel del sen för ett år sen!

Det är så roligt att arbeta med Chili numera, hon är helt fokuserad på uppgiften, söket gick invid vatten idag och hon var helt fokuserad på att det skulle hem det hon fann. Hon bryr sig inte om folket bredvid, inte om hundar, inte om nåt, hon jobbar. Hon satt fint och tyst medan en av dom andra tjejernas hundar hämtade markeringar och linjetag, hon gick fint vid sidan hela vägen bort till platsen där vi skulle vara. Det är sån enorm skillnad! Åh vad jag älskar denna hund!!!!!!

Sen blev det raskt iväg till McDonalds, hur kan man glömma äta lunch? Kom på att varken jag eller Hanna hade ätit sen frukost, inte konstigt man var hungrig......

Hem och satte mig vid mina papper igen, Hanna gick ner i stallet och gick där och gnolade tillsammans med damerna i ett par timmar, sen fick dom fästingmedel och kvällsmat, nu när jag var nere för en stund sen stod dom och sov. Ville inte ha dom ute i regnet med nytt medel på....

Och igår hämtade vi hem sex stycken nya fårisar! Inte nog med det nu börjar snart vallningskursen!

Härliga liv vad underbart det är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Tack för en mycket givande träning och jobbet som assisterande fotograf :)

    SvaraRadera