lördag 5 mars 2011

Underbara vårväder!

Imorse när sambon kom hem berättade han att han hade mött en liten höna utanför hönshuset hon hade suttit där helt förtvivlad. Fråga 1, vart var hon igårkväll när jag släppte in dom andra? Både jag och Hanna var därute och gick runt husen för att kolla så ingen var ute? Fråga 2, vart var hon igårkväll när jag var ute med min megaficklampa och kollade vad det var katten satt och glodde på? Svaret på den frågan vet vi ju då. Fråga 3 vart var hon när jag var ute med hundarna halv fyra i morse? och halv sju? då var det ju ljust och då var jag därborta? Fattar ingenting! Märkligt.

Dessa underbara hönsapönor. Kommer springandes över gården när man kommer ut. Stod och pratade och ropade på Flisa idag, då kommer min stora vita sussexhöna runt knuten som ett jehu....hallllåååååååååååååååååååå jag är hääääääääääääääääääääär!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dom fick lördagsgodis idag, dom fick resterna av lasagnen, trots att där var rätt mycket kvar.

Sambon har medelst en spade fixat ihop sorkhögarna idag. Ska bli roligt att se hur lång tid herr sork stannar borta. Åh jag saknar min katt! Det gör nog dock inte sorkarna....när han var därute gubben min gick jag ut och vi gick en tur i rabatterna, planerade lite vad vi ska göra i sommar. Vad som ska grävas och kantfixas. Funderar fortfarande på var Findus ska få sin viloplats, jag är rädd att där Hanna har pekat ut, där lär jag få gräva ett halvår innan vi får till ett bra ställe.....här är både hårt och stenigt i marken....men en fin ros har jag hittat som han ska få.

Ja jag skulle träna med Hanna och hennes vovvar i dag i oskarström men Hanna hade fått magsjuka, så jag övervägde men nej livrädd för magsjuka som jag är, så åkte jag till markaryd. En mes, jag vet. Där var det tomt, hade hoppats på fler människor och störning. Men men. Min alldeles egen Hanna tog sin tv och gick in i stugan och tittade på tv....jag tränade. Mint gick fint idag, vi körde med koppel, gick mycket bättre än sist. Sen körde jag lite fjärr med henne, det gick oxå fint. Och lite med appportbocken, ja apportering ja, det är ett filapåmoment för henne....Sen körde jag ställande under gång på henne och jo det börjar bli bra, jag måste bara få bort dubbelkommandot jag har innan tävlingen. Långa sittakvarövningar fick hon oxå.

Chili fick sig en avdammning oxå. jag vet inte helt om jag nånsin kommer att starta på lydnaden med henne. Hon är så fladdrig i platsliggningen. Hur som helst har jag bestämt mig för att vänta tills Mint är ur lydnadsklass I så jag slipper ha dom i samma klass. Jag ska testa på träningarna framledes att lägga henne lite plats oxå så får vi se hur det går. Hon ligger kanon numera med bara Mint. Sen märker man hur man får dämpa sig med henne i skillnad till Mint. Hon är mer som en laddad bomb att träna. Testade lite nytt med henne idag, körde hopp-apport och ställandet på inkallningen och som jag skrattade. Gjorde som med Mint, hand upp och stanna! Japp sa Chili, jag sätter mig! Än en gång blandade jag ihop kommandona med jakten...hujedamig! Det får nog bli jakt för henne och lydnad för Mint....mer klarar nog inte min förvirrade hjärna av....

Imorrn är det dressyr hos Catrin för Hanna. Ska försöka komma ut och plocka pinnar i hagen och så ladda grillen kanske? Läste nån som hade gjort det och ja kanske vi får ut den imorrn! Goooooooooooottt det är vår på väg! Vi satt i uterummet idag och åt middag, gudars så mysigt!

Lovely!

Ha en härlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar