lördag 12 mars 2011

Tjälen den går.....och blodspillan av en diskmaskin!

I eftermiddag har jag varit ensam hemma den senare delen av eftermiddagen. Sambon skulle på släktkalas, tog med båda våras döttrar och åkte, själv valde jag att stanna hemma pga min förkylning....

Jätteskönt. Öppnade ytterdörren och andades in vårluften som spred sig, satt och tittade på hönsen, tog hundarna och gick en runda upp på ängen och bara var. Lyssnade på en del av låtarna som ska vara med i melodifestivalen ikväll och ja som sagt bara var. Tömde diskbänken på disk, kände nu har jag varit duktig! och gick ut och satte mig på trappan för att invänta min vän Figaro.

Vad händer? Jo det börjar pipa inifrån...pipa! Diskmaskinen står och skriker E1 i displayen....NEJ kände jag! Så typiskt! Svor över att vi ännu en gång har en diskmaskin av billigare slaget och började frenetiskt leta efter bruksanvisningen? Hittade den inte och tycker fortfarande det är mystiskt men började leta på internet och hittade en. Puh! Fick efter många om och men upp filtrena ur maskinen, tog en stund och lite plock men det gick!

och då...AJ! Det fullständigt pissade ut blod ur tummen på mig. Uppe i kanten där den stora silen hade suttit var en jättevass kant...behöver jag säga att jag svor ännu mer över diskmaskinen???? Men jag fick iaf rent den och gudars så snuskigt det var därnere i silarna!

Sen på med alla silar igen....och satte igång maskinen...och jodå peppar peppar ännu så länge funkar den! Yippie! Men det var nog sista gången jag försöker mig på att laga nåt själv...åtminstone denna månaden :O)

och idag har nog en del av tjälen gått i marken. En tjock dimma spred sig i skogen redan i eftermiddag och en sån härlig doft, ni vet den där som börjar dofta jord och lite ruttna löv :O). Underbart.....en sagolik dimma som i sin vita slöja minner om våren.....underbart.....behövs nu när det har regnat så mycket, det står litervis på gårdsplanen OCH nere i stallgången, det har ännu inte smält på den sidan och nu när det rinner så rinner det längs isen och in i stallet på gången. Hos fåren är det dock torrt och fint! Ska bli så härligt att måla där sen, gick och strök med handen på väggen idag, det kommer att bli så ljust och fint där sen!

Nähä, nu kan jag nog våga mig på att duscha då, sen mello!!!!!!

Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar