torsdag 17 mars 2011

Staren har anlänt!

igår när jag kikade ut genom fönstret så såg jag den! En glad liten spelevink som sen idag har varit i vår trädgård hela dagen! Trotsat väder och vind och flugit hit och dit, underbara fina stare! Vackrare fågel får man leta efter...älskar det där svarta blänkande och så den jättegula näbben! Så stilig liten varelse!

Igår blev det så ett träningspass till åt Chili, först ett hemma på eftermiddagen alltså och sen ett på kvällen tillsammans med Frida nere på ön i Halmstad. Härligt men lite kyligt väder. Jag började igår allra först med Mint, tänkte det blir bra träning, massor av störning med trafiken som går bredvid och långtradare som dundrar förbi och så helt nytt ställe. Jätteäckligt ställe på sina ställen med tanke på all hundskit där var...hua! Och nog märktes det att hon var lite låg av allt dundrande men det gick ändå fint, jag tränade en del stanna kvar, sitt kvar och platsliggning och så ställande under gång. Ställandet måste jag komma på ett sätt att skippa dubbelkommandona men platsliggningen gick riktigt fint nu, ensam ligger hon på långa avstånd nu, jag är jättenöjd!

Chili fick först ett långt linjetag över ängen ner över ris och rusk och sen ett sök som jag hade lagt in och dolt i en stor enebuske. Fixade hon oxå fint, en enda gång fick jag hetsa henne att ta fågeln. Sen kom Frida och jag skulle sända Chili på en memory jag hade lagt längst ner i hagen nästan. Frida knatade ner och skulle fota och Chili for ner och ut och tog sin fågel...sen såg man att Birgitta hade jagat henne i tisdags, Chili vände sig om två eller tre gånger, hjälp tar hon den???? Så nog fick det önskad effekt alltid!

Idag har jag varit superflitig, skulle varit jättefint väder idag från allra första början och jag hade tänkt såga ved men av det blev det nada, snön vräker ner! Har istället suttit inne och jobbat undan jätteflitigt och det är jätteskönt!

Imorrn blir det vaccination av flickor på morgonen, och i helgen blir det träning x 2! Gissa vem som har suttit på cykeln idag förrästen? Jo jag! Det är vår!!!!!

3 kommentarer:

  1. Oh, va härligt...:) Och så sjunger de så vackert också, det låter vår...:)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. uppe på berget18 mars 2011 kl. 03:04

    Det är mycket på gång där i skogen i Halland ....
    glöm inte att ta lite tid till dig själv.
    Snön ska komma till Stockholm idag men det är ju en sak vi kan vara utan. Isen har börjat dra sig tillbaks i viken och i kanten börjar svanar samla sig ...och hägern flyger över berget Så våren är på gång
    Ha nu en skönt helg och glöm inte att koppla av emellanåt
    /H

    SvaraRadera
  3. Min tomt är fortfarande helt full av snö :( Å ingen sol syns heller. Ja, ja den kommer nog snart.

    Fin bild på staren

    Kram sötnos
    Lilitha

    SvaraRadera