söndag 6 mars 2011

Söndag och ännu en härlig vårdag!

ja ibland blir det inte alls som man tänkt sig. Idag skulle Hanna ha varit och ridit hos Catrin, vaknade i morse med en svullen hand....hon gjorde nåt med den igår när hon var ute och tränade med Mint, kom in och hade ont men visste väl inte helt vad som hade hänt? Men idag sa handen AJ! Så jag ringde Catrin och vi stannade hemma.

Själv har jag då suttit lite framför vasaloppet och virkat mormorsrutor och lite jobbat har jag fått gjort oxå. Jätteskönt!

och sen blev det av! Årets första grillning! När doften spred sig från grillen ...åååå det är vårkänslor! Underbar doft! Grillade en ytterfilé som vi sen smaskade i oss hela familjen, urgott var det! Gallret på grillen var dock en historia för sig...först satte jag det i diskmaskinen för att det skulle lossna lite, sen ett varv med liten svamp och svinto....svinto är inte att förakta! och sen efter det ett varv i diskmaskinen till! Ja det blev inte helt rent men den lösa skiten är väck och gallret redo för sommarens grillningar!

Så nu är våren här! På riktigt!

Imorrn blir det tur till Falkenberg, ska träna tillsammans med Helena en runda på morgonen och sen blir det kundbesök!På tisdag soptippen!

Tjing!

4 kommentarer:

  1. Finns ju inget som är så gott som de första grillningarna *dreglar*

    SvaraRadera
  2. Det blir till att grilla på lördag. Blev SÅÅÅ sugen...

    SvaraRadera
  3. Mmm låter gott!
    I går var vi på utställning i moheda.några släktingar till chivas ställde ut....Det är ju inte så farligt att stå brevid när man inte ska ställa själv.....många fina svarta sprallisar..

    Ha en fin vecka
    kramen på dig!

    SvaraRadera
  4. Å vad härligt det låter med grillningen... Här är det alldeles för mycke snö kvar för att kunna ta fram grillen...

    Tack för din berättelse...Jag lägger upp alla upplevelser i kväll...så kika in hos mig.

    Kram söta du...
    Lilitha

    SvaraRadera