måndag 28 mars 2011

Höger vänster ut!


Ju längre man kommer i träningen ju roligare är det att testa saker, funkar detta, förstår hon vad jag menar om jag gör såhär? Idag har jag kört chili på ängen med två fåglar igen, vi kör inte så långa pass varje gång men försöker köra nästan varje dag för att befästa det vi gör ordentligt.


Idag fick hon först ett långt linjetag där jag blåste stopp på vägen, det jag tränar på inför högre klasser är att hon ska göra som jag säger inte som hon själv vet att där ligger saker....så jag sände henne ut, blåste stopp och sände på första skicket först höger, blåste stopp och sände tillbaka henne igen in på linjen och ut, där fick hon fågeln.


Nästa skick var ett rakt långt skick rakt ut på nästa fågel.


Sen la jag ett sök med dom två fåglarna, HJÄLP mamma försvann bakom muren sa Mint! Hur det ska gå att lägga henne plats bakom ett plank ja det vet inte jag. Men vi kommer väl dit.


Sen gick jag upp på kullen, hade lagt en kråka vid muren bakom en stor stubbe så den inte syntes alls och sen gick jag upp på kullen. Sände Chili snett neråt hagen istället för uppåt hagen men morsan den ligger inte HÄR! men skam den som ger sig! Hon fick springa ner, blåste stopp, blåste höger upp blåste stopp skickade henne neråt igen och sen upp igen. Hej och hå. Det är tur inte hunden kan prata! Man märker att det börjar sätta sig, hon är inte fullt så benägen att ifrågasätta mig som hon var i början.


Till allra sist la jag den megastora truten uppe på kullen, sen gick vi hem. Gick igenom hagen som är lite inte kuperad men den är inte helt platt.....väl hemma vände vi oss om och jag sände Chili snett igenom hagen. Hon ska gå rakt men hon ska gå snett över och ifrån sina referenser som är naturliga hållpunkter. Tänkte måste testa...och som hon gjorde det! Hon gick rakt ut, tog truten och hem igen! Duktig tjej! Hon hade inte sett att jag hade lagt truten där heller så jag kände det var extra bra!


Imorrn åker vi till Birgitta och tränar!


Ha en go kväll!

1 kommentar:

  1. uppe på berget29 mars 2011 kl. 02:37

    Skönt att se dig på banan igen och genast är det full rulle....
    Igår hade vi en härlig vårdag här i Stockholm men idag är det snö ------ buuuuh det vill vi inte ha. Ha en bra vecka
    /H

    SvaraRadera