onsdag 16 mars 2011

Gomorron!

Ja nu är det vår i luften! Visst är det härligt! Helt underbart! solen skiner från en klarblå himmel idag, det är inte det där vindstilla härliga som var igår tyvärr men det är soligt ute! Korna ligger och solar sig i hagen och hönsen sandbadar invid huset! Härligt härligt!

Igår var vi hos Birgitta för första kurstillfället på den kurs på åtta gånger som vi ska gå. Det var inte mycket vi gjorde men Chili tyckte det var buskul! Själva delmomenten på nybörjarklass kan hon, men fåglarna.....och jodå efter mycket stoj och lek så tog hon dom på markeringarna, Birgitta jagade henne och då insåg Chili att SHIT! hon tar dom om jag inte tar dom!

Väl hemma sen tog jag upp en påse med fåglar ur frysen och tog med ut sen på kvällsrundan, en liten måsfågel fick det bli och vi körde som vanligt, dirigering och långa linjetag med pippilottan. Fördelen var att Mint var oxå med vilket gav Chili ett extra driv att ta pippin. Finfint.

Idag blir det träning med Frida och hennes vovvar nere på ön vid Halmstad. Tills dess är det arbete som gäller.

Men jag hittade en utmaning hos Susanne, man ska berätta 8 saker som sig själv:

1. När jag var liten ville jag inte ha barn alls :O)

2. Har vargfobi, får vi såna i skogen lär jag sluta gå i skogen

3. Älskar att köra bil fort fort......

4. Älskar brända mandlar

5. Hade min riktiga hårfärg i hela två månader ungefär under hösten, innan dess vet jag knappt när jag hade min riktiga hårfärg...

6. Har svindel, blir svimfärdig, benen känns som spagetti på höga höjder eller på broar

7. Hatar småkryp, säg löss så kliar jag mig överallt!

8. Trots att jag är uppvuxen vid havet så är blåst bland det värsta jag vet....

Ja det var lite om mig, den som vill får ta den här utmaningen, själv ska jag ta mig en promenix med vovvarna, ska höra med fru lilla vita fågel om hon oxå vill hänga med idag....som apporteringsföremål då alltså...

Ha en härlig dag i solen!

2 kommentarer:

  1. Visst är det underbart nu när solen äntligen kommit och jorden börjar vakna.
    Ha det gott i vårsolen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sv: Keltiska korset är den läggning jag brukar använda mig mest av. Vad det gäller stjärna har jag aldrig hört om med- eller motsols, jag brukar alltid göra det som känns bäst just då...

    SvaraRadera