söndag 13 februari 2011

Söndag, och en lördag i Ullared!


just nu verkar inte naturen veta helt hur den vill. Ena dagen soligt och vackert ute och nästan vår, nästa dag snö och svinkallt! Idag blåser det men i solen är det härligt härligt....


Har varit ute och gått en tur med hundarna idag, Mints främsta träning är ligg kvar! medan Chili får hämta lämna söka springa! Idag flyttade vi dirigeringsträningen från referenspunkterna och jo det funkade faktiskt långt över förväntan! Det blir ju dock inga långa pass i denna kylan men solen värmer gott....


Sen har jag lagat soppa idag, hemgjord gulaschsoppa på oxbringa, blev faktiskt riktigt bra! Många bitar på den stora bringan skar jag bort, det var mest slafs, men fåglarna blir glada och köttet räckte mer än väl till soppan iaf! Kokte köttet igår i kryddor och lät det svalna över natten, sen la jag köttet tillbaka i buljongen idag efter att ha hällt bort fettet som bildats på ytan....det skulle man sa farbror slaktaren men samtiidgt så gav fettet en härlig rund smak åt buljongen!


Igår åkte vi till Ullared sambon och jag, det var skönt för där var nästan inte en kotte......vi gick till och med upp på det nya caféet och fikade och ändå använde vi inte mer än två timmar där.....jätteskönt! Fick hem lite plock till åt hästarna, nu är det i princip bara sadeln och så kom jag på på vägen hem igår att jag kunde ju köpt foderkrubbor åt dom i plast, det hade dom nog däruppe! Nåväl, nästa resa fixar vi det! och nej sen är nog i princip allting hemma, det är ju inte så mycket när man tänker efter även om garderoben just nu är fylld med schabrak känns det som...fick tag i några stycken begagnade i jättefint skick!


Sist idag ägnar vi en varm tanke åt vår älskade Findus...saknar honom så obeskrivligt mycket fortfarande, nu när solen kommer så känner man att ååå vad han hade tyckt det var underbart att få vara ute igen! Han kunde sitta i solen i timmar och bara spana, ligga på altanbordet i solen och gotta sig, han gick gärna ut på vår och höst när solen sken in på altanen och la sig i soffan vi har därute och bara sov bort några timmar....gick man ut var han så varm så det smätte i pälsen på honom. Underbara älskade katt du fattas mig!!!!!!!


Ha en skön vecka allihopa, glöm inte alla hjärtans dag imorrn!

1 kommentar:

  1. Åh! så mysigt de måste vara att snart få hem dom...Tänk om man kunde åka till ullared lite oftare så kanske de inte blir så dyrt varje gång..
    Jag vet inte vad jag ska göra med min lilla kisse han äter special kost & är bra tills han tar en endaste liten mus sedan är han hel kass bara rinner & man ser att han inte mår väl..men vi bor långt in i skogen & han vägra vara inne ÅH! vad svårt & jobbigt de är.....

    Önskar dig en underbar vecka
    kram wivi

    SvaraRadera