lördag 19 februari 2011

Anonyma inlägg

Detta inlägget handlade från början om en duvhöksattack på min hönsflock. Men, efter att ha fått ett ilsket anonymt inlägg i min blogg så valde jag att ta bort densamma. Tyvärr är det såhär att man får räkna med rovfågelsattacker på frigående höns och jag ser glädjen hos mina höns när dom sprätter i gräs och grus både sommar och vinter och den glädjen kan jag inte tänka mig förta och sätta dom i bur.....jag har tänkt tanken men ännu så länge har vi trots allt varit så förskonade så jag känner inte att vi är där ännu. Får jag dock en duvhök inneboende här så lär även mina höns få hönsgård, naturligtvis. Och givetvis vet jag även att duvhöken är fridlyst.

Däremot så börjar jag tröttna på anonyma inlägg som är inget annat än trakasserier. Jag anser att kan man inte stå för sin åsikt och vill vara anonym så kan man likabra vara tyst, alla vet ju vid detta laget att IP adresser går att spåra. Även på anonyma kommentarer.

Träningen idag gick kanon med båda flickorna, körde igenom lydnaden på dom. Man märker tydligt på Mint att där har jag kört detaljer, Chili har ett helt annat genomförande, inlärningen där kom innan jag hade bytt detaljtänk. Det är så märkbart. Men båda damerna är klara för lydnadsklass I nu, Chili har fått till sitt ställande under gång igen som jag fick lära om förra året, nu sitter det! Lite platsliggningar sen ska vi anmäla!

Imorrn är det möte på SBK och sen nästa helg är det Göteborg som gäller! Ska bli tipptopproligt! Vi ska dessutom upp till min goa väninna Jenny som jag har köpt höns av tidigare, vi ska dit och käka på fredagkväll! Ska bli helt underbart kul!!!!!!

Nu får ni ha en fortsatt härlig helg!

och ett helt ljuvligt sportlov nästa vecka!

Tjing!

5 kommentarer:

  1. Ska bli kul att följa er på tävlingsplan. känner du för att träna någon dag? Behöver träna terriern ;)

    Är det mycket jobb med höns? Vi har funderat länge på att skaffa oss några.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Där slog du huvudet på spiken! Åsikter står man för, annars håll k-ften!

    SvaraRadera
  3. Kära nån, anonyma arga inlägg... Hm.... Har nog varit ganska förskonad från det. Tror jag.Hoppas jag.

    Vad duktig du är med dina hundar och träningen med demsamma! Jag blir jätteimpad!

    Hur går det med räven då? Såg att du också har närgångna sådana som smyger nära dig. Så du Ulrika, du behöver då rakt inte fundera över någon 40 års kris... Attraktiv och åtråvärd som aldrig förr - för både duvhökar, rävar, hundar - och karlar:-)

    Kram i frodig hönsfarmarfamn!
    Mickan

    SvaraRadera
  4. Hej vännen. Ja de som inte kan stå för kommentarerna kan ju ta o försvinna från dessa sidor mycket fegt. Jag ska kolla lite om det finns någon som skulle tänkas vilja köpa din ko o kalv. Vi har tyvärr tillräkligt just nu. Garnet du undrar över är Maja. Finns på de flesta ställena som de har garn. Det är super mujukt och roligt att sticka i. Lycka till med tävligarna. Kram Beijan

    SvaraRadera
  5. Har oxå haft en pajjas som kommenterat mina sura inlägg om rovfåglar och räv. Jag tycker givetvis att dessa är underbara djur... på Kolmården eller på en plats där de inte tuggar i sig av mina eller mina medmänniskors djur. Tycker det är galet fånigt att man inte vågar stå för sina rader utan måste vara anonym... FEGIS FEGIS FEGIS!!!

    kram på dej!

    SvaraRadera