tisdag 15 februari 2011

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllt! Minst sagt :O)

nån mer än jag som längtar tills vi kan köpa såna här? Tills det är vår och varmt och gott, man kan sitta ute och sippa på sitt kaffe på altanen och bara njuta? Alla som vill räcker upp en hand!!!!!!!

Idag har det varit svinkallt minst sagt ute! Hualigen vad det blåser, ja både idag och igår förrästen! Promenaderna som annars är rätt behagliga förbyttes till nåt kallt måste skynda sig status....svinkallt som sagt!

Igårkväll började det snöa på tvären oxå och öronen värkte när vi var ute på nattkissningen så jag kände att nej! vill inte! Men tack och lov var det bara fjun som kommit under natten!

Den helt klara fördelen med sånt här väder är att man helst håller sig inomhus! Jag som annars har en tendens i vårtider att ska bara.....ska bara kan ta ganska lång tid kan jag berätta....men dom här dagarna har jag hållt mig inne och fått gjort mängder! Vad man känner sig nyttig när skrivbordet plötsligt går att se igen! Helt ljuvligt! Idag vaknade Hanna med feber ond hals och förkylning så idag började vi med att sova en timma till....zzzzzz....underbart! och sen har jag jobbat, jobbat som en gnu, bokfört, bokat bort betalningar, satt in papper i pärmar, sorterat, mailat, skickat iväg brev och grejat en himmelens massa! Sååå nöjd man känner sig!!!!!!

Sen har vi hunnit med tre rundor i snålblåsten oxå, inte ens stalldjuren har velat umgås med mig idag, dom har iofs varit ute och gnagt på gräset, vilket jag inte alls förstår, det borde vara både kallt och fruset? men barmark betyder beta anser fåren! Sen går dom ju i långa stunder och begraver hela sig själva i ensilaget och äter så det står ur öronen....ja förrästen tackan jag trodde var dräktig kan jag meddela att nej det är hon inte! hon är välgödd! Hennes juver har nu krupit in till obefintlighet och alltså är hon bara väldans välgödd! Iofs skönt för då vet jag att jag har kontroll på vilken bagge som är far till dom kommande lammen.....

Korna ligger i solen och idisslar för att i nästa sekund smita in i stallet, jag har halmat gott och varmt där idag, dom står där och liksom huttrar och äter lite, sen går dom ut och glider graciöst ut genom dörren liksom titta morsan, här är faktiskt sooool....och sen snabbt in igen. Nej mig lurar ni faktiskt inte. Under den där tjocka pälsen tycker inte ni heller om denna äckliga blåsten.....inte ens jag köper det!

Hur som helst, sista rundan idag blev en träningsrunda för Chili. Har ju kört mycket dirigering med henne i skogen och känt att kan undra om det funkar utan referenser? Vid två tillfällen har jag nu helt plockat bort referenserna och det har gått galant! Idag körde jag dessutom lååånga linjetag genom hela hagen där hunden dessutom försvinner ur mitt synhåll och får sköta det själv och det gick även det galant! Jag ville testa för att se hur det gick och det gick fint! Dummien låg dessutom i en rishög....finemang!

Mint har fått lydnadsträning inomhus sista dagarna, ett litet kortspår fick hon ute häromdagen oxå på hårdmarken, hon älskar att spåra! Godisarna går hon förbi, spåret verkar vara glädje nog för henne! och sen kör vi lydnad, vi har börjat med framåtsändande a la Mia. Går fint, hon fattar fort den hunden! Kände jag måste ha nåt nytt kul att lära in ....

och så är det lite lugnare på fronten så jag har mailat Jenny om ny tid till agilityn....och hanna har varit hos Catrin en gång till och ridit! Fantastiskt roligt! Catrin är så underbart pedagogisk och så superbra!

Nåväl, nu är det fullt ös resten av veckan, nej förrästen det är det inte, det är rätt lugnt, ska fortsätta på min röjarbana och så ska jag på kundbesök imorrn! Sen är det rätt lugnt och nästa vecka är det sportlov och ni vet ju alla vad jag lär göra då? ja inte sätta klockan iaf :O)

Ha det gott mina vänner!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar bild...:) Längtar verkligen efter vår nu.
    Ta hand om dig!
    Kramen!

    SvaraRadera