onsdag 23 februari 2011

Det är roligt att vara nybörjare!

Nu är det ju inte morgon direkt men den här bilden var så fin så den fick hänga med ändå:O)

Ikväll har jag och Mint varit på vårt andra träningspass för jenny. Höger. Tänk vilket enkelt ord. Höger. Hunden ska alltid börja från höger. Satt och funderade på i bilen hem hur jag fick till att hon har sagt att hunden ska alltid in i slalomen från höger till att jag har vänt pinnarna helt fel? Eller rättare sagt inte pinnarna utan bågarna....men så insåg jag att jag har tänkt helt fel, mitt höger blev fel höger. Tänka om!

Vi har inte varit i Lotushallen och tränat på länge nu och det märktes att vissa saker var färskvara. Som slalompinnarna. Vad är detta? Vad gör man här???? Börja om! Köpa egna!

Sen andra saker satt bättre. Vips så sprang hon igenom tunneln. Självbelönande. Hej! Kolla vad jag kan!!!! Den var som en belöning för henne! Kanon!

Framåt över hinder ja och svängar. Hjälp! Inte hunden som behöver lära sig utan jag...och så springa, fort. Hjälp vad dålig kondis jag har fått över vintern! Förvisso har jag precis haft flunsan oxå men så jäkla länge var jag inte dålig! och inte särskilt jättekass heller! Men oj! jag matchade vilken tomat som helst när vi var klara!

Det är fantastiskt kul att lära sig nya saker. jag skulle nog inte stå ut om jag inte kom framåt hela tiden alltid...långa perioder som dom alltid har varit är inte min grej. Då blir jag lätt rastlös....Så detta passar mig utmärkt, eftersom jag har inte bara en utan två hundar jag kan träna med!

Hinder ska hem, snö ska trollas bort och så ska här tränas! Tjing!

1 kommentar:

  1. Sv: Då får jag väl ta och testa juicen också..:)
    Ha en härlig helg i Göteborg.
    Kram!

    SvaraRadera