onsdag 26 januari 2011

Vem uppfann trimning?

inspirerad av Anna tog jag idag tag i båda hundarnas kloklippning och Mint gick som hejsan. Inga problem. Chili brukar faktiskt slita ner sina klor själv men idag så syntes det spår av att hon har gått i snön hela vintern och inte slitit ner sina klor alls så hon fick snällt ta plats i klippstolen hon oxå. Dvs i mitt knä. Chili är ju trimmad ett flertal gånger och brukar aldrig nånsin vara några problem men idag var hon av helt motsatt åsikt. Flattar SKA ha långa klor och flattar SKA ha tassar som ser ut som håriga valrossfötter!!!!! Det finns INGEN anledning att klippa håret på mina tassar!

Men så är det ju det där med mattar.....bråkar man med dom...då får man snällt sitta och bli klippt och putsad! Chíli och jag hade väl dock inte helt samma uppfattning om att resultatet faktiskt blev jättebra!

Sen tog jag borsten och gick ut till Figaro som satt på trappan och åt sin mat. Hmm...borsta? Varför då? Jag slickar av min päls själv! Men okej det var ganska skönt....gränsen gick dock när jag kom till en snuttra, då flyttade han sig en bit bort, sen kom han tillbaka igen och fortsatte äta. Efter en stund tyckte han dock att mammas pjåtande i pälsen var färdigt och satte sig på andra änden av verandan...nej riktigt så mycket du med varandra är vi inte ännu tycktes han säga....

Dagens putsande klart!

1 kommentar:

  1. Känner igen detta!
    Hahaha! Du skriver så bra att man blir så fulliskratt! ;D
    Kram

    SvaraRadera