onsdag 19 januari 2011

Under månen i januarinatten



Ikväll är det fullmåne.....en vacker stor fullmåne som lyser upp hela världen med sitt ljus i januarinatten. När jag körde förbi korna i hagen precis så var där nästan ljust som mitt på dagen....nästan.



Ikväll var det tänkt att vi några stycken skulle tända ett ljus klockan nio under månen, men vad händer? Jo hanna glömmer sina stövlar i kompisens bil och eftersom jag inte hade kompisens mammas mobil i min telefon så fick jag köra ner till andra sidan byn och hämta hannas stövlar.....som det kan bli!



Nåväl, det var vackert ute ikväll och minsann släpper inte snön lite mera nu...ikväll kändes det som vårväder ute.



Själv har jag medan hanna var på ridning suttit och jobbat.....det tar på både krafter och TID framförallt att jaga den där kon vi har som rymmer hela tiden, det var det första jag fick göra när jag kom hem från en kund idag. Det är så TRIST! Sambon sa att det är bara att gilla läget, kan säga att det gör jag INTE! Rymlingar har jag helt klart fått nog av! Inte nog med att hon lärt sig dumheter själv, hon har lärt den lilla nanna att man oxå kan gå genom tråden, nanna var halvvägs ute idag när jag kom hem och stod och åt på en tall. Någon skrev i ett inlägg här förra våren när Stjärna var ute att det var för bedrövlligt att man tänkte slakta en ko som rymmer för att stängslen var dåliga och jag kan bara nu säga att jag ångrar grymt att vi inte tog tag i saken då redan! Iår är hon större, ställer till med mer skada och tyvärr så kan jag inte skotta undan en meter snö från staketet, vi har fortfarande snö i kanterna som täcker en stor del av tråden vilket gör att tråden kortsluter och inte funkar som den ska. Nästa vecka åker sagda dam till slakteriet, det ska bli så SKÖNT!



La ut en hint till en kompis om dom andra två och kanske hade hon en köpare till dom. Vi håller tummen! Stenhårt!



Var rädda om varandra, själv har jag numera en liten röd skyddsängel som står här bredvid mig på skrivbordet, en liten röd ängel mot oro och rädslor, hon skänker glädje och frid...en sån borde alla ha.



Vi tänder ikväll ett ljus åt Frodo som fått lämna jordelivet alldeles för tidigt, vi tänker på honom och på hans familj som saknar en älskad familjemedlem....



1 kommentar:

  1. Ja det blir inte alltid som man tänkt sig...haha. Men tankarna är viktigare än ritualen i säg. Kram Lilitha

    SvaraRadera