lördag 1 januari 2011

Nytt år, nya möjligheter!



Välkommen till 2011, ett helt nytt år, helt blankt, fyllt med nya möjligheter! Onekligen lite spännande! Vi åkte hem inatt till strilande ösregn och töväder, i morse när jag steg upp halv tio så sken solen från en helt klarblå himmel, det var fruset och snorhalt ute!!!! men ack så skönt! och ja det må låta nojjigt men jag fick lite vårkänslor idag! Man kände nästan hur ljuset faktiskt välkomnade en in i 2011! Det var härligt! Fick rensat hönshus och fixat lite, det är rätt skönt att gå och bara småplocka när det är sånt underbart väder ute! En långpromme i skogen har vi oxå hunnit med idag!



Igår fick jag bakat ännu ett bröd, jag jublar över Helene Johanssons bok, bröd från brunkebergs bageri!

Denna boken är helt underbar! Jag läste den från pärm till pärm när jag fick den och sen har jag bakat bröd! Goooooa bröd som hela familjen jublar över! Igår gjorde jag ett skållat bröd, skållade fint rågmjöl och vatten för några dagar sen och bakade igår, jättegott! Inser att misstagen jag har gjort tidigare har varit många och lååånga! Bland annat har jag kört degen för lite i maskinen, den ska arbetas väldigt mycket längre än jag har gjort, tidigare har jag kört 2-3 minuter i maskinen, nu kör jag en kvart! Sen har jag alltid trott man får saftigare bröd av fil och yoghurt, tvärtom får man limpor som är kompaktare! Nu kör jag hälften gammal fil, hälften vatten! Resultatet blir luftiga jättefina limpor! Heja heja säger jag bara, vilken bok!!!!!!

Nu har det ramlat in vad som komma skall i mitt huvud oxå men igåreftermiddag trodde jag nästan att han skulle falla ihop katten, han hade ett verkligen downanfall, han var helt off och bara låg, spann inte när jag tog upp honom. Vi skulle precis åka då och han gick iväg för egen maskin sen inatt var han pigg som vanligt men i morse var hela lådan nerkissad. Det känns lite som en lättnad att vi faktiskt ska göra detta, jag vet att jag kommer att tycka det är urjobbigt men det kommer ändå att kännas som en hel befrielse det är jag helt övertygad om faktiskt....

Ha en riktigt härlig söndag, vi hoppas på fint väder och en stor go gul sol på himlen!!!!!!

1 kommentar:

  1. Fy vad jobbigt! ni skulle fått en tid direkt ju finns inget värre än att se sina djur lida....Har ingen aning vad vi har för planer till helgen..har lovat dottern rea men blir det inte en omväg för er då? Vi kan väl höras närmare el vet du vilken dag det blir....vore jätte kul

    Ha en bra dag!
    kram wivi

    SvaraRadera