söndag 23 januari 2011

Ett par små detaljer till....

och den här damens släktingar i rakt nedstigande led flyttar till Tygared!

Ridturen idag gick som ni förstår helt galant, Hannas mungipor gick från öra till öra, ja det var TUR öronen tog emot! Hon skrittade travade och galopperade och det gick så fint! Zimone var inte riden på ett år och hon gick ändå som en gudinna, gjorde allt som hon skulle och gick nästan ner på tygeln! I henne kommer Hanna att få en sån toppenkompis!!!!!

Vi ska bara kolla ett par små detaljer till innan vi säger JA till denna helt fantastiska dam och hennes föl!

och som ni kanske förstår så är det Fleur på bilden och Zimone är hennes barnbarnsbarn....Annie är barnbarnsbarnbarn...om nån hade talat om det för mig i höstas när jag var hos Maria att det skulle bli såhär, då hade jag nog varit tvungen att nypa mig själv i armen!

Ha en härlig vecka mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Låter ju jätte spännanade! Kan tänka mig att Hanna är GLAD!!!
    Jag har förresten en "utmaning" till dej:
    Läs mer här: http://pi.digeshult.se/?p=6720

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Hästar är så otroligt vackra...önskar jag kunde rida...

    Kram Lilitha

    SvaraRadera
  3. Så himla spännande.
    Ett sak som du säkert redan vet men ibland missas det i glädjeyran. Se till att ha ett nytt veterinärintyg på att hästen är frisk och kolla att den inte har haft skador.
    Vi kunde blivit lurade på en häst vi ville köpa. Allt var bara så bra men när jag krävde en veterinärbesiktning kröp det fram att hästen hade kotledsbesvär som inte ville ge med sig och försäkringsbolaget betalade inte ut mer ersättning. Men jag tror du har koll på det.
    Lycka till! Kram

    SvaraRadera