torsdag 30 december 2010

Rullar vidare mot 2011....

Ibland undrar man...och det verkar alltid finnas dom som har det värre....fick idag veta att en gammal ridkompis till mig har en hund med en i allra högsta grad obotlig sjukdom...en hund i sina bästa år har på sin höjd ett knappt halvår kvar att leva.....vi tänker alla på både hunden och hans familj idag...

Här rullar vi vidare, vi har pratat mycket om vad som komma skall, Hannas farmor sa igår i telefon att det är strongt av Hanna att vilja åka med på tisdag. Jag känner att jag själv gärna hade stannat hemma men det är samtidigt både strongt av Hanna och kanske är det ett sätt för henne oxå att se vad som händer, jag tror hon är så uppvuxen idetta så hon förstår vad som händer...och hon är väldigt väldigt mån om att djur ska inte lida...det är det viktigaste för henne.

Idag hade jag ett väldigt kärt besök, Camilla var här med sina barn och jag säger vilka vänner jag har!!!! Jag fick ett presentkort till Kenth Svartbergs besök här i Halland i vår, det ska bli sååå roligt!

Våren kommer att bli spännande, det innehåller kurs för Birgitta, internat för två engelsmän och kanske en lydnadshelg för Anna? Vi får se hur mycket vi hinner med!

Och så ska vi bygga agilitybana i trädgården! Denna underbara sport, vi var och körde ett pass i tisdags igen, ett tag var jag så i zooonen så jag helt nästan glömde bort stackars Mia som fick stå där och träna i vårt tjo och tjim...skämdes och var tvungen att fråga om det var okej...men det var det tydligen. Skryta har svårt att träna när folk låter emellanåt men detta funkade tydligen så då får man ju säga att det var en kanonstörning för att skapa en glad stämning runt att det just låter! Båda mina hundar lyyyyser av glädje när dom kör agility, dom tycker det är sååå roligt. Och vet ni vad? Det gjorde husse oxå när han körde agility!!!!!!

Ha nu ett riktigt gott slut och ett riktigt härligt gott nytt år!!! Vad önskar du dig? Jag önskar mig lugn och ro....fridfullhet och stillsamhet....

2 kommentarer:

  1. Låter som att 2011 kommer att bjuda på trevliga hundaktiviteter! Gott Nytt År!

    Ing-Mari

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig start på tränings året....själva ska vi starta med ettan följt av tvåan thihi få se hur de går med det...men först ska vi träna ihop...så snön får töa bort nu om den vill thihi....

    Önskar dig ett riktigt *Gott Nytt År*
    va rädda om er
    kram wivi

    SvaraRadera