torsdag 2 december 2010

Juletid...och julefrid....

sitter med en kopp glögg, årets saffransglögg från Blossa...och känner mig såå nöjd! Idag har jag och Hanna bakat ett antal burkar med pepparkakor, en stor deg var det! och så har jag både skrivit julkort och julbreven till kunderna! Nu är ingetdera något särskilt ansträngande, jag tycker det är småmysigt att skicka och få julkort....men det är så skönt att få det gjort! Det är lite sånt där man *ska* ha gjort till julen...jätteskönt!

Idag gick vi en långtur i snön, det är så härligt i skogen nu! Även om det är kallt, så är det framförallt vackert....ser ni trädet i mitten på bilden? Titta på mossan som hänger på en av grenarna...den mossan sa en tant på länsstyrelsen att den finns bara om man har väldigt frisk luft i skogen...inte konstigt att man trivs i vår skog!

Igår var vi på ljusparty jag och Theres, fick ätit kebabtallrik inne i stan och kände mig plötsligt som lite av en riktig skogstok! Fick fråga Frida var man kunde äta pizza.....men vi fick mat och trevligt var det! Fick beställt lite ljus oxå!

Imorrn är det fredag, på söndag är det andra advent! Väntas snöoväder i helgen och inatt redan, så vi stannar nog inne...och myser!

Må väl allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar