måndag 6 december 2010

Jag har fått ett pris!

av goa Lilitha fick jag den här utmärkelsen idag...tack snälla du!

Hennes motivering var ; bland kohagar och hönsgårdar lever hon ett annorlunda liv än vad jag gör. På ett väldigt levande och underhållande sätt skriver hon om sin vardag i sitt Lyckebo...

TACK för dom helt underbara orden!

Med priset följer en uppmaning att berätta om sina tre favvoförfattare och nämna en bok som dom har skrivit...

Så;

1. Henning Mankell, hans böcker har jag plöjt, allihopa om Wallander...allesammans! Han skriver lättsamt underhållande ....läser mest den typen av romaner

2. Memea Mohlin, hon skriver faktaböcker om hundträning, en bok hon har skrivit är inkallning är så mycket mera, en bok om att inkallningen egentligen är i grunden den relation man har till sin hund....har man en bra relation har man oftast en bra inkallning...Varje gång hon kommer med en ny bok så köper jag den!

3. Patricia Cornwell, med sina böcker om doktor Scarpetta. Nu sist svepte jag Flyg fula fluga flyg! En kanonbok!

Jag läser mest hundböcker, sist jag räknade hade jag 28 eller 29 och sambon frågade förskräckt, har du läst ALLA dom????? Ja svarade jag, flera av dom dessutom två eller tre gånger!

Så ska jag då bolla detta vidare;

1. Mickan Thors blogg, första gången jag läste nåt Mickan hade skrivit var ett kåseri i Svenska rasfjäderfäförbundets tidskrift, jag stannade upp och läste....tills jag var klar! Hon skriver på ett sånt underbart sätt om sitt liv i dom småländska skogarna!

2. Tulipa, allas vår Mariette som driver Tulipa blomsterhandel här i Knäred, hon skriver om blommor om inredning och livet i allmänhet, vackra bilder och skön inspiration!

3. Vita drömmar och svarta tassar, en blogg jag hittade till tack vare Mariettes blogg. Wiwi i småland skriver om inredning och hundträning, allting kombinerat på ett härligt sätt!

Egentligen skulle jag vilja ge denna utmärkelse till er alla som jag är runt och läser hos men nu var man ju tvungen att välja...däremot ingen tvång att göra listan, det är ju mest en kul grej!

Ha en fin kväll allihopa!

4 kommentarer:

  1. Lilitha har så rätt, så rätt! Gulle dig UlricA! Så himla himla bra du är... Och kul att du tar en avstickare då och då från Halland till Småland, det gillar vi!!!
    Men nu är det allt lite bråttom om aftonen - med Adventskalenderns tider, på såväl radion och teven, att passa - hehe..... Kvällskram till UlricA i en frodig och ovanligt mycket insnöad hönsfarmarfamn

    SvaraRadera
  2. Tack själv goa du...för att du tog emot mitt pris och förde det vidare. Verkligen intressant att se vilka böcker vi valt...eller hur?

    Min man älskar Mankellböckerna så det står några i bokhyllan. Själv har jag bara sett filmerna...

    Kram Lilitha

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika!

    Tack söta rara du som är så omtänksam!!!
    Det betyder mycket...

    Och tack för utmärkelsen!!!

    Jag blir givetvis jätteglad!
    Dock är det så att jag inte brukar anta utmaningar längre... (i början gjorde jag det). Men jag blir smickrad och glad att du tänkte på mig!!

    Och så glad att du kom och gav mig en kram!

    Tack för stödet som jag känner att du ger i dina hälsningar. Det är guld värt!!!

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Jag läser också Patricia Cornwells böcker, tror jag har alla. Har beställt den senaste väntar med spänning på den.
    Ha det...
    Kram

    SvaraRadera