fredag 3 december 2010

En märklig dag....

Den här dagen började så fint! Åkte till markaryd och köpte glögg, en flaska konjak, och så om bageriet och köpte frallor. Konjaken ska jag ha till en kaka och glöggen är bara sååå god, det är årets Blossaglögg med smak av saffran. Sen ut till klubben och träffa Mia för lite träning och båda tjejerna gick sååå fint! Vi pratade inlärning och träningsmetoder, och ja som sagt det blev ett kanonbra träningspass!
Sen ner till konsum, köpte frimärken till mina julbrev och så fick jag postat dom. Nöjd och glad körde jag hem igen.
Nästan hemma så såg jag en räv. Vi har ju haft skabb på rävarna i trakten så jag stannade bilen och gick ur, för att se hur räven såg ut men då gav den sig iväg i ett ganska raskt tempo. När jag kom hem så tog jag hundarna och gick samma runda där den gick upp i skogen för att se vart den tog vägen. Mint spårade fint hela vägen och när jag sen kommer hem så inser jag att den har ju vänt av precis innan husen? Då säger grannen att den var ju precis här! Den har alltså gått i vår vittring där vi gick upp när vi gick hemifrån och sen fortsatt ner i hagen, precis nedanför gräsmattan! Inte nog med att den varit ute på dagtid den har gått runt huset....ja det är ju inte svårt att gissa sig till att den måste ha skabb. Plötsligt fick jag då förklaringen till hur fatet med fisk till Figaro har kunnat promenera ut på gräsmattan från verandan...spåren gick dessutom uppe vid grannen och ner över gärdesgården och till våra hönshus...mysigt? NEJ!
Tog upp lite kött och ska lägga i fällan och grannen satte sig på pass, men korna hade jagat räven ur hagen så nej den syntes inte till idag mera medan det var ljust.
Efter det gjorde jag en sats chokladkakor. Satte dom på bänken i köket, och stängde ut i köket. Hundarna får ju inte äta choklad...vad händer? Jo sambon kommer upp och bakom honom kommer Mint och tar 3-4 kakor! SKIT!Ringde veterinären i Helsingborg som sa att dosen är inte farlig men jag kan tillstå att jag nästan mår illa så dåligt mår jag av detta! Tänk om hon blir dålig! Vänta och se, håll koll....jojo, jag känner en som lär sova med ett öga öppet inatt!
Bilden ovan är Hanna och vårt allra första tacklamm Telma....av nån anledning när jag satt här så saknade jag henne nåt så kopiöst...hon lärde mig så mycket om får och lamm, hon var inte större än en liten katt när hon föddes...sen fick hon en ögonsjukdom som hon mot alla odds övervann...en fantastisk tös!
Så jag säger ha en trevlig kväll till er alla, var rädda om varandra! och håll en tumme för att vi får en lugn natt....

1 kommentar:

  1. Men usch då! Tål inte hundar så mörk choklad eller? Hoppas verkligen att det löser sig... Ja, du..det är alltid nåt. Berätta för mig hur det går. Kram Lilitha

    SvaraRadera