lördag 18 december 2010

Det regnar bollavantar från himlen....

Min gamlamormor sa tydligen alltid när det snöade mycket att det regnade bollavantar från himlen....det gör det bokstavligen här idag! Det kommer som stora vita bollar från himlen, det är sååå vackert och vintrigt! Var ute i skogen och gick en tur med hundarna precis och jodå, visst snöar det, mängder! 5 cm kvar nu sen är snön på vissa ställen uppe på mittersta tråden på elstängslet.....
Förmiddagen här har bestått av städning av hönshus, stäng dörren!!!!!!!! hör man nästan hönsen skrika i kapp när man kommer in med sin skyffel....vi går iiiinte ut, vi stannar inomhus!!!!! och sen trängs dom på översta pinnen i hönshuset....tupparna har ett hus där dom bor och envisas bo kvar trots att jag har flyttat dom hundratals gånger, men dom går inte ens ut idag....inte ens precis utanför. Dom står där och glor innanför dörren och väntar nog på våren...
Imorrn ska jag göra nåt jag aldrig gjort i mitt liv tidigare, jag ska göra smörgåstårta! Det ska bli mumma! För sen på måndag, då är det ingen vanlig dag, det är min födelsedag!!!!!
Ha en fortsatt fin dag mina vänner!!!!!

2 kommentarer:

  1. När det snöar stora fina flingor kallar vi det för "lapphandskar". :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ser inte röken av min man han skottar hela tiden....hos människor som bara klagar att dom inte skottar thihi..hur de nu går till...
    smörgåstårta låter inte dumt.....
    om jag inte hinner i morgon så önskar jag dig nu en underbar födelsedag!! hipp hipp hurrrra!

    Ha en mysig advent
    kram wivi

    (orkade inte logga in)

    SvaraRadera