torsdag 23 december 2010

Dagen före dopparedagen....

Dagen idag blev inte alls som vi har tänkt oss. Hanna är betydligt bättre i sin förkylning och skulle åka till farmor och farfar idag var tänkt. Av det bidde...nada....snön ställde till det och nej så jäkla roligt att lägga sig på vägarna bland en massa julstressande människor är det inte! Så det blev inget idag och det ska sluta snöa i skåneland först imorrnkväll så jag tror inte att vi kommer iväg imorrn heller ärligt talat. Synd för Hanna har sett fram emot detta jättelänge, men men....känns som om det är bättre att prioritera livet i behåll...

Idag har jag varit jätteflitig, jag har jobbat undan, fakturerat, var nere på konsum och sände iväg brev, jag har kokat en jättestor gryta med gröt, jag har gett hönsen verum hälsofil med chokladbollar i :O) och så det vanliga med hundpromenad och djurmatning. Inatt hade korna brutit sig in i halmförrådet igen och denna gången hade dom inte nöjt sig med att bryta sig in.....behöver jag säga att jag kommer att jubla när dom åker?

Har lagt ut lite krokar här och lite där, får vi inte sålt dom blir det slakt. Dom ska bort!

På måndag åker vi och kikar på Lady Rebecka i Kungsbacka och i helgen ska vi kika på Fröken Fanny. Båda två newforestston med fin stamtavla....nästa jul ska vi pynta i stallet! Härligt!

Med hopp om en lugn och fridfull jul åt er alla, hos oss är skinkan i ugnen för griljering nu, grönkålen är klar, Janson är klar....stressa mindre, njut mera!!!

GOD JUL TILL ER ALLA FRÅN OSS ALLA!!!!! KRAMAR!!!!

1 kommentar:

  1. Låter härligt med nya gnäggisar!
    Önskar er en underbar JUL:)

    Julkramar:)//wivi

    SvaraRadera