tisdag 9 november 2010

Vintern var här!

Nej inte hade vi såhär mycket snö idag...detta är som ett minne om den vintern som gick....vallarna låg höga längs vägarna och snön låg tungt över skogen...men visst var det vackert? Ljust och fint!

I morse låg här ett vitt täcke på marken, fåren ville inte alls gå ut utan var jättenöjda med sin mat inne och kossorna stod och hängde vid sin matplats mest hela dagen....under dagen idag har iaf snön smält bort igen och det gråa trista har kommit tillbaka, men vinterdäcken har kommit på!

Vi trotsade kylan idag jag och Mint, hon håller på att kliva omkring på väggarna härhemma, man märker verkligen på henne att hon tycker att det är PEST att Chili inte mår bra. Chili är förvisso lite lite piggare men ändå loj, hon har fått vara med i skogen ett par dagar men hon går och lägger sig medan Mattias sågar och det är inte helt likt henne. Hon är helt klart inte sig själv. så idag har jag avanmält henne till söndagens prov oxå, det är ursurt men det känns som att jag startar på provet för min egen skull i så fall, inte för hundens....hon har varit dålig nu i en och en halv vecka att då pressa henne igenom ett prov känns inte alls rätt. Hon får gå på jullov nu och så kommer vi igen till våren!

Mint och jag ska till Mona och träna imorrn, vi var ute och sprang en bra runda idag i skogen, försökte springa genom skogen men hittade inte så vi fick springa tillbaka igen genom löven. Sen tränade vi ett par pass här i köket, lite kontakt och lite apportering. Måste ju öva på våra läxor men vi har jobbat på bra sen vi var hos Mona sist, både med shejpingen och med kontakten! Det känns kanon! Ska sätta mig och gå igenom tävlingskalendern inför våren sen....och så väntar vi på vårens jaktprov då!

Nähä, nu är det kvällen! Tjing!

1 kommentar:

  1. Snö är så vackert, men i Stockholm slaskar det idag.

    Vad duktiga ni är...jag borde oxå börja att röra mer på mig..snart kanske...haha. Kram Lilitha

    SvaraRadera