torsdag 4 november 2010

Vi kunde inte vänta....

Nu börjar jag längta till jul på riktigt! Men nej jag lovar, jag ska inte önska mig snö till min födelsedag...det var ju så många som ansåg att jag fick för mycket förra året :O). Men alla tindrande ljus, god mat, satt och läste lantliv häromdagen med julmat i....och ååååå vad hungrig jag blev! Jansson och sill....gooood mat....lussekatter...en lådda med pepparkakor fick följa med hem från affären häromdagen...och så även två såna ljusstakar som du ser ovanför här, visst är den snygg? Står i köket och pryder sin plats..eller sina platser...för vi köpte två....och så har sambon satt igång utebelysningen som sitter på mjölkpallen...ja nu är det jul sa han idag...fler än jag som längtar tror jag....ååå jag längtar såå....

Annars kan jag ju tycka att det är ganska grått ute nu? Blir ju knappt ljust om dagarna! och så är det kolsvart vid femsnåret redan? Det är lite tråkigt....lovet är snart slut och sovamorgnarna oxå då...idag gick jag upp tidigt, åkte till Hanna med en bunta kaniner, så nu har vi gott om plats i vår frys igen....sen blev det jobba av, hela dagen idag...det är ju annars väldigt lugnt, fick frågan häromdagen hur mycket jag jobbar med hänsyn till allt annat jag gör om dagarna? Jag är ju en sån där människa som kan göra tio saker på en gång och gärna i ett väldigt högt tempo för att sen nästan däcka när jag är klar....har alltid gjort så, ända sen jag var liten...sen har jag ju tid, all tid andra lägger på resor, det kan jag göra när jag vill....har man dessutom kommit in i det så är man ganska effektiv även när man jobbar hemma...blir så skralt i kassan annars....men just nu har jag det lugnt och jobbar undan, rensar och stämmer av, det är jätteskönt att ha sånt gjort innan deklaraitonssäsongen drar igång igen efter jul, det är inte långt kvar nu....det är inte sant vad tiden går fort!

En sak jag gjorde idag, det är rätt skönt att sätta sig ner och bara vara ibland. Nåt jag har svårt för men det kan vara rätt gottigt faktiskt. Satte mig i pannrummet med en bunke kattmat och ropade på Figaro mest för att han skulle komma in och se sig om, jag har ju en tanke om att han kanske kan gå in där och värma sig? Så kanske jag slipper den inbilska mus som bor där? Den som går och snor all mat jag lägger i fällan men som lyckas hålla sig frååån fällan? Så vi satt där iaf, och filosoferade. Ja mest jag då kanske. Han mest glodde på mig och undrade när jag tänkte ta min bunke med mat med mig ut till honom. Efter en stunds prat så la han sig ner på golvet och snurrade och sen reste han sig snabbt igen och gick till dörren, så nu har jag testat, kan vi gå ut nu? Så vi gick ut, stängde dörren igen och gick ut. Vi provar vidare en annan dag. Kanske kan jag då blidka herr Figaro att jaga mössen ur pannrummet....kanske.

När man då sitter där och filosoferar så kan man ju le lite åt sig själv. Fick för mig idag när jag kom hem från kunden att jag ska klippa mig. Ringde ner och fick tid bums. Jätteskönt. Är oftast långhårig en bra stund innan jag inser att igår borde jag klippt mig! Att då få klippa sig genast är en befrielse....sagt och gjort.När jag kom hem gick sambon och matade korna. Dessförinnan hade jag varit en runda med mina högklackade stövlar uppe i kohagen. Ja ni kan ju gissa hur bra det gick? Högklackat i blött gräs....dumt. Sambon tyckte jag var helt fel klädd. När jag kom hem kände jag att av med skorna, gick och tog på mig stövlarna jag fick av sambon för ett tag sen, stora stövlar med stålhätta...jättesköna är dom att gå i! Dessutom bara att sticka ner fötterna och så går man. Superbra ! Ner med fötterna i dom och ner till fåren. Dom bryr sig inte så mycket om vad man har på sig bara man har mat. Och så tänker man på dom åren man jobbade i göteborg, gick upp i ottan och där vi hade klädkod, alla målade sig och jo vi var en snygg samling folk men vi kommunicerade med kunderna via post mest så inte såg vi många kunder? Såg nog bara en eller två på hela tiden jag jobbade där...men snygga var vi....såna kontraster i livet, en stund där, en stund här! jag måste säga att jag trivs bäst här!

I helgen blir det myspys och barnledigt, en tur till Ikea helsingborg och så ska jag och Mint valla ja...Chili verkar piggna till så sakta nu, men har avanmält henne till provet på söndag med tanke på hanarnas intresse ändå, så söndag, ja då ska jag soooova!

Ha ett gött veckoslut!

1 kommentar:

  1. Att inte göra någonting alls är en underskattad aktivitet.
    Så har någon klok man sagt och jag tar honom på orden!!! (T.Ledin!! ;) )
    Kram

    SvaraRadera