måndag 22 november 2010

Harmonin i en bok....

någonting hände härhemma idag...någonting underligt. Alltid när Hanna kommer hem så sätter hon på tv-n och ja efter så många år så hör man ju inte den längre. Den går därinne, hon kan leka, läsa läxan men tvn ska liksom alltid vara på. Alltid.

Men idag hände det nåt....hon hade med sig en bok hem från skolan och med den i handen gick hon in och satte sig i soffan...tv-n? Den förblev avstängd.....nu när klockan är halv sju är här sååå tyst härinne så det är nästan konstigt. Hon har läst och läst och läst och läst och ja hon lär nog fortsätta läsa tills dess att boken tar slut...just nu är hon inne på sitt rum och gör nåt men hon var just ute och talade om precis hur bra boken var! Harmonin i en bok går inte att byta ut, det är nyttigt att läsa, man lär sig läsa ordentligt och man kopplar av! Jag är så glad att hon har funnit detta ultimata sätt att ta det lugnt på!

Just nu är det annars väääldigt lugnt på min jobbfront. Taxeringara är klara, sista deklarationen är gjord och momsen som ska vara inne i november är just inne och färdig. Det lackar mot jul. Lugnets tid. Därför har jag idag varit med mannen uppe en stund i skogen och tagit in lite somhan fällt tidigare idag, det var ett väldigt litet lass men det var väldigt skönt att komma ut i luften. Imorrn är det hönshusstädning som gäller, onsdag blir det träning och halmhämtning, på torsdag företagsträff i hishult och fredag fika med Camilla. Det är sånt man hinner med när man styr sig själv och kan fördela arbetet efter hur mycket det finns att göra. Just nu ingenting och jag känner jag har fått väldigt bra struktur på just att jobba hemma och antalet kunder. Trots att jag fick fler kunder i våras, en hel drös, så är det ändå väldigt skönt att såhär i efterhand känna att valet att jobba hemma för att bli mer effektiv har just fallit ut så, att bli mera effektiv. Det är helt underbart!

Nu är Chili på G igen, idag sprang hon före husse med glada steg upp till skogen och hon har sprungit däruppe med honom fram och tillbaka halva dagen ungefär. Det är skönt för henne, hon löper på i sin egen takt, hon springer fritt i skogen och kan tänja ut gränserna helt i sitt eget tempo. När jag var däruppe med mannen idag så kom jag på att just här ska jag och Frida träna på onsdag! Perfekta sökmarker!

Nu ska jag baka ut Herman sen blir det nog soffan för mig tror jag, mannen har riggat upp vår nya hd-box, han sitter därinne och jag tror bestämt jag ska göra honom sällskap! Ha en jätteskön kväll!

2 kommentarer:

  1. Hallå i stugan! Nu börjar julen närma sig med stormsteg och jag tänkte mest kolla om det finns några uppslag om vad Hanna kan tänkas vilja ha i julklapp?
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Det är så skönt när man inte behöver stressa innan jul. Och har man hundar så måste man ju ut i skogen och där kan man verkligen finna lugnet!
    Haha! det finns två saker som jag håller hemligt; mina kantarellställen och receptet på tunnbrödet! ;D
    Kram & ha nu en härlig adventshelg!

    SvaraRadera