torsdag 11 november 2010

Happy weekend! and there is always time for coffee....

jag läste ett helt fantastiskt inlägg innan ikväll i Camillas blogg som jag försökte kopiera hit men texten klistra in funkar inte här tyvärr....så jag får hänvisa er till Camillas blogg istället, en länk till den har ni längre ner bland länkarna till bloggarna! Läs och begrunda...det finns alltid tid för kaffe tillsammans med en god vän!

Så sant som är sagt! Lustigt med kaffet, alla andra tycks minnas när dom började dricka kaffe? Jag har dock inte en aning...nån gång när jag läste i Lund skulle jag tro.....när vi var på föreläsningen för Bengt Göransson tidigare i höst så satt där en farbror bredvid oss som kom från just Lund, denna härliga stad och vad poppade upp i mitt huvud när han började prata? Jo kaffe och marängäppelkakan...är man kakmonster, så är man! Det och så vidunderligt goda mozartkugeln som dom hade i en liten minimal chokladbutik som låg vid torget....

Idag har jag varit ute hos en kund och jobbat. På vägen hem ringer det en människa från det berömda svenska VERKET. Ringer om en sak som faktiskt hade kunnat göras för flera månader sen...men nu är det en vecka kvar till deadline och då är det brådis! Var med om det för ett par år sen oxå, en människa hittar ett fel som till syvende var dom själva som skapat pga en felregistrering och människan ringer och SKRIKER i luren! Det är då man tittar in i luren och känner, hur tänkte du nu? Du förväntar dig bli trevligt bemött tillbaka och du skriker mig i örat det första du gör? Hmmm..... Nåväl, jag svarade glatt att det fixar jag! Nemas!

I eftermiddag avslutade jag sen dagens arbete med att dra på mig stövlarna och och ge mig ut i ösregnet, när jag matade djuren i förmiddags så täckte jag inte över ensilagebalen, det skulle inte bli regn? men likväl var det ösregn ikväll när det skulle matas och därför blev det snabbmatning och sen snabbtäckning. Hann därför med ett pass lydnad med Mint oxå medan mörkret sänkte sig över skogen och jag fyllde på vatten till korna. Nu börjar kontakten sätta sig riktigt bra faktiskt! Hon hänger med i svängarna och hon tar kontakt med mig innan starterna, det känns kanon! I veckan har vi tränat väldans mycket stanna kvar oxå, tillsammans med djuren, hon lättar gärna då. Nu gör vi det både med korna och fåren, korna får hon ju under inga omständigheter gå in till, och hon får därför ligga och ligga kvar på behörigt avstånd medan vi matar, fåren får hon stanna utanför boxen och ligga vid foderhäcken medan jag matar och kollar får och vatten därnere...det är nyttig träning och idag kände jag att det började sätta sig. Nu låg hon kvar!

Imorrn är det fredag, tar nog tjejerna i morrn eftermiddag och åker och fikar!

Ha nu ett härligt veckoslut allihopa!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart med fika...mår inte som jag förtjänar just nu..men jag längtar efter en dags träning med dig...Hoppas chili mår bättre nu...så jobbigt när dom inte är sig själva..

    Ha en skön helg
    kram wivi

    SvaraRadera
  2. Så ni har fått regn?!
    Här snöar det så juligt så, just nu!
    Kram & ha en härlig helg!

    SvaraRadera