söndag 28 november 2010

Första advent!





När första ljuset brinner,





är snart lucia här,





hon bjuder oss på kaffe,





och bud om julen bär.



Idag är det första söndagen i advent och visst är det nåt magiskt med denna söndagen? Mariettes barn frågar när julen är, det är idag nerräkningen börjar! Man känner att juletiden är så lång och när julen är förbi så känner man att det är ett heeelt år tills nästa, men vips har tiden gått, det var inte så lång tid innan det plötsligt är jul igen!


Som ni ser så fann jag en julig bakgrund, kom på att jag kunde kolla på andra bloggsidor och vips så fann jag en sida...nu har vi jul här oxå!


Jag och min familj önskar er alla en riktigt härlig första advent! Vi satt och njöt i fulla drag igårkväll, den finns en tid på året när både jag och sambon förvandlas till gottegrisar, ja jag behöver ju ingen förvandling,jag är ju det mest hela tiden, men vi satt och njöt av glögg och pepparkakor med ädelost på igår! Det är så gott!


Njut av advent, njut av julen! Njut av varandra!





1 kommentar:

  1. Verkligen vackra ord och tankar... Du har det verkligen fint och juligt här i din blogg. Länge sen jag hörde nåt från dig...har saknat dig. Kramar Lilitha

    SvaraRadera