torsdag 21 oktober 2010

Vi smyger tyst i skogen....









När snön hade slutat falla idag tog jag hundarna och gick upp i skogen i det vita. Såå vackert och så tyst! Vi smög längs med vägen, vek av från stigen och in i skogen, hundarna sprang rundor, vi stannade upp och bara stod stilla, hundarna kom tillbaka efter en stund och undrade vart matte tog vägen? Full sula tillbaka in i skogen, lukta lyssna speja....inte ett ljud med än våra fotsteg i skogen. Vi bytte riktning och hundarna kom på att matte har gått åt andra hållet! Det rasslade till i löven och så kom dom farande så snön yrde runt tassarna på dom!

Väl hemma igen kan jag säga att nej jag vet jag beställde snön förra året, men iår har jag inte beställt den! Men nog är det vackert?????

2 kommentarer:

  1. Verkligen vackra och inspirerande bilder. Bara att se dem gör att jag mår bättre. Det är något speciellt...eller magiskt..haha, med den första snön. Den gör gott i själen... Ha en riktigt bra dag i ditt undebara Lyckebo. Kram Lilitha

    SvaraRadera
  2. Jag satt just och var lite avundsjuk på södra Sverige för att snön har kommit dit men vi har barmark, när jag tittade ut och kan du tro; det SNÖAR här med!!!!!
    Nu längtar jag tills i morgonbitti när vi får tumla runt i skogen. I nyfallen, vit, härlig, kall snö!
    Ha nu en bra fredagkväll!

    SvaraRadera