fredag 15 oktober 2010

Kallt om nosen!

nu är det kallt om dagen! Det har varit jättekallt hela dagen ute och ja ikväll fick det bli en stooor varm kopp te! Te är nåt jag sällan dricker på sommaren, det är så gott och doftar så gott men det är vinterdricka för mig! Idag blev det rabarber vanilj. Vilken sorts te dricker ni? Köpte ett jättegott te på konsum häromdagen, det var kanel och kardemumma....gav en doft av jul!

Inatt var jag med om nåt väldigt väldigt otäckt. Gick och la mig igårkväll och somnade gott men halv ett vaknade jag och fick inte luft!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag flög ur sängen och fick en sån spykänsla, in på toa och hostade och hostade, sen satte jag igång och spydde som en kalv....in i duschen och där stod jag när sambon kom upp helt förskräckt och undrade vad som stod på...när jag svarade honom var det som att pipa i ett sugrör ungefär...han gick och hämtade bricanyl och sen drack jag lite vatten men sen halvsatt vi i sängen länge .....usch så otäckt! Imorse var jag matt som en trasa men har ändå sovit gott resten av natten...inatt jobbar Mattias natt, ja det känns inte helt tryggt att gå och lägga sig det ska jag erkänna!

Idag har jag annars gjort nästan ingenting. Jo jag har hjälpt mattias flytta två högar med grus mitt på dagen och så har jag tömt frysen på sånt som ska malas....det får bli morgondagens projekt! Sov jättelänge i morse....gick nog upp kvart i elva...

I eftermiddag har jag suttit och tittat på en film om sk Chicken Camp, sååå intressant! Jag var på en föreläsning en gång för Eva Bodfält och då berättade hon just om Chicken camp, jag tror hon gick i USA? Jättespännande! Höns är tacksamma att klickerträna men dom fordrar en hel del precision och snabbhet, så att träna klickerträning på just höns är jättenyttigt! Ska vara...jag har inte en aning och undrar lite hur våra höns härute hade reagerat...

Jag hittade iaf dom där kurserna och dom var jättedyra.....en gång ska jag iaf gå en av delarna! nån gång!

Ikväll har vi jobbat vidare på pallen jag och Mint, nu är en tass uppe. Att jobba med klickern som redskap blir bara roligare ju mer man gör det! Att shejpa är ju så egentligen kravlöst, går det fel så går det fel men det är Mint som vinner hela tiden, hon jobbar mot sin belöning! Och man ser på henne att hon tycker det är roligt!

Det som oroar mig var att när vi höll på så hittade jag en liten knöl i hennes ljumske...det kan vara ett fästingbett och såg ut som om det var en liten prick mitt på...men jag är väldigt osäker...får hålla koll så den inte blir större...usch. Hatar knölar...

ja och så gjorde vi spontanbackning och huvudet i backen oxå...nu är Mint trött och ligger här och sover...vi ska flytta in i soffan tänkte jag...där får kvällen tillbringas! Hanna har tänt en hel massa ljus så ikväll blir det soffmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar