torsdag 28 oktober 2010

Halloween!

Så kom den då äntligen, helgen för Hannas Halloweenparty! Åh vad hon har längtat! Mamman fick ju inte ihop sin egen tid med barnets i våras när det var dags för kalas så då fick det bli ett halloweenparty istället! Åh vad hon har sett fram emot detta! Förra året hittade jag pynt i varenda affär men iår har det varit fattigare på den fronten. En svart duk, lite servetter och igår köpte vi jättestora marshaller att ha ute....får se om jag finner lite spindlar och annat knott oxå...jag tänkte se på youtube om jag hittar scary music oxå....

Denna veckan har varit ganska lugn, jag är inne i en höstkoma så jag tror jag skulle kunna sova hela förmiddagarna? Lite planering av vårens hundträningar har jag gjort, det blir dels en sikta mot stjärnorna kurs för Mona Kjernholm med Mint, sen blir det en kurs för Birgitta på åtta gånger med Chili...vi hoppas ju kunna komma till start i nybörjarklass till våren och sen gå vidare mot öppenklass....det blir en kurs mitt i veckan med tre veckors uppehåll emellan och med läxa mellan gångerna, med vilt och skott! Det passar oss fint! Just det där mitt i veckan...och sen blir det en nybörjarhelg oxå, där håller vi! Det blir kanon!

Jaha vad blir det i helgen då? Jo vi ska ju starta på wt nästa helg och ja vi gick en långtur upp till sjön igår och jo nu hoppade Chili i vattnet utan problem! Så den oron kan jag släppa, TACK! Sen är det stadgan som vi ska träna om och om igen tills dess!

Ha en skön helg!

Ja och så glömde jag ju! Jag läste igår ett helt ljuvligt kåseri och spraaang in på hennes hemsida och kikade och läste där oxå! gå in och läs ni med! www.mickanthor.blogspot.com

Mycket nöje!

2 kommentarer:

  1. Det låter väl som en ganska bra planering för träningen för hundarna!
    Här har vi gått in i någon slags superdvala...ingen träning, ingen utställning men vi kommer igen! Rätt vad det är så sprätter det till i matte och då! ;)
    Ha en härlig fredagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å halloweeenparty som är sååå kul. Jag blir aldrig för gammal för sånt...haha. Hoppas den blir riktigt kuuuuul. Ha en magisk och spöklik fredagskväll. Kram Lilitha

    SvaraRadera