fredag 1 oktober 2010

Fredag!

fredagarna känns alltid som att man hänger där på stängslet, helt slut....idag har jag haft en helt vanlig arbetsdag, vanligt i den bemärkelsen att jag har jobbat utanför hemmet hela dagen....hua! Man blir bortskämd av att ha kontoret hemma! Kom hem vid tresnåret idag och kände mig som en påse urlakt sill...trött som få.

Men men. Fick laddat om batterierna och gav mig ut med två duvor och en kråka som jag fick med mig hem från Birgitta igår. Spännande att testa Chili på fågel! Men ja jo spännande var det ju...men det gick kanon! Först la jag ut pippisarna innan jag hämtade hunden och hon fick gå på tre linjetag och hon plockade alla tre som om hon aldrig gjort annat! Hade satt gummiband om vingarna dock eftersom hon aldrig lyft en fågel i sitt liv tidigare....sen la jag en duva häruppe, gick ner i hagen och sände henne på ytterligare ett linjetag och sen la jag kråkan uppe i skogsgläntan, gick ner igen nästan hela vägen ner till vägen och kastade två störningsmarkeringar med duvorna, dom låg hårdare i huvudet än vad dummisarna brukar göra! Men hon stack ändock iväg och tog linjetaget, sen fick hon ta markeringarna! Innan dess fick hon ju förrästen ett litet sök med alla tre fåglarna, och ja hon löste det perfa! Helt sagolikt! Vilken hund jag har!!!!!!

I helgen är det ladies night, det är nog allt vettigt jag ska i helgen tror jag...sova får jag inte imorrn, ska köra ner Hanna till Helsingborg så på söndag vet jag iaf en som sover som en stock....

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..........................






1 kommentar: