söndag 17 oktober 2010

Anna o Grym ni är Grymma!



dagen till ära vill jag börja med att säga HIPP HURRA VAD NI ÄR BRA!!!!! till Anna Hilding och Mints brorsa Grym! Förra helgen tog dom ett förstapris i lydnadsklass I och sen i helgen slog dom till med ännu ett förstapris, i lydnadsklass II!!!!!! Fy katten vad ni är duktiga!!!!!!!



Idag började vi morgonen med att packa termos, frallor, bullar och bärbar tv i bilen och så for jag och Hanna och hundarna upp på jaktträning in i mörkaste småland till Femsjö och Pensionat Sågknorren. Jättemysigt ställe där Helena hade fixat träning, vi var sex stycken, flera som jag inte träffat på jättelänge, det var jättekul! Dagens mission var väl genomtänkt, VAD behöver vi träna tills på provet? Jo vi behöver träna sitta rumpan inte hämta! Så sagt och gjort, Chili fick sitta på rumpegumpen medan dom andra två hundarna vi hade ute fick skott, markering, sändes på linjetag osv. Dessutom fick hon själv hämta markering, högt gräs och där är ju Chili inte helt med i skallen, den första gick över och blev ett sök men lagom när jag kallade hem henne fick hon den i näsan och kom hem med den. Nästa spikade hon! Hon behöver träna det där med lite vittring...Sen efter markeringarna fick hon ta ett linjetag på kanin, hon har bara hämtat kanin en gång och det var för ett år sen, jag sa jag testar, se vad som händer. När hon kom dit så luktade hon först lite försiktigt på den men tog den sen i ett fint grepp och bar hem den stolt som en tupp, titta mamma vad jag hittade!!!!!! Duktig tjej! Avslutningsvis när dom andra bollade med lite fåglar och visslade fick hon ett linjetag på dummie. Det är det hon behöver träna på nu framledes, mycket träning tillsammans med andra och jobba medan det visslar runt henne. Stadga när andra tränar. Tänkte ge mig ut till klubben i veckan och så får Mia träna apportering, Chili får titta på :O). Dessutom blir det en hel drös med träningar tillsammans med Josse och hennes gäng framöver, det är bra!



När vi kom hem vinterbonade jag hönshusen, rensade skiten la ny sågspån och halmade upp! Bettan med kycklingar ska få flytta ut, gänget med dom stora kycklingarna ska få flytta in i det stora hönshuset! Ikväll blir det soffan!



Imorrn förrästen är ingen vanlig dag, det är min och älsklingens femårsdag!!!!!!!



Ha en fin vecka!



2 kommentarer:

  1. Hoppas er 5 årsdag blir fylld av mycket kärlek. Kram Lilitha

    SvaraRadera
  2. Grattis till bra träning och eran 5-års dag.
    <3 Hanna

    SvaraRadera