torsdag 16 september 2010

Städning! och koskräck....



idag har jag varit jätteflitig, fått städat ur alla mina tre hönshus.....ja nu har vi ju ett stort hönshus och sen har hönsen kvarterat in sig i en jättemegakaninbur....vägrar flytta...fler och fler höns flyttar istället dit....ja så var det med det att höns tvunget vill ha sittpinnar kan jag säga. Märkligt. En dag ska jag nog övertyga dom om att dom ska bo i stora huset...men det är väl efter stängsel mot skogen och vacker damm som dom kan sitta och speja på, dom är ju lite kräsna di där hönsapönorna...men ack så trevliga! Hela gänget har förrästen fått en maskdos i veckan, ack så äckligt sa dom! Matte tyckte det var äckligare när hon hittade en stor spolmask liggandes där på marken...hualigen!


I veckan har det blivit en del träning, både för Mint i fårhagen och vi går sakta fram med höger vänster men ack så kvickt den hunden lär sig! Något frustrerad är hon dock märks att hon vill att dom ska flytta på sig, men dom står mest där och glor på henne. Vad vill du??????? Ingen rädder för hunden här inte....spring du, vi tittar på!


Chili och jag var nere i Örkelljunga häromdagen på en väldigt givande eftermiddag, tack Karin för bra tips och trix! Allt funkade på det stora hela bra, hon är urmysig att jobba med och ja jag stod där och kom på att jag har en kolugn hund som bara sitter bakom mattes fötter och väntar mest på sin tur, sen när det är hennes tur så kör hon så det ryker! Kändes kanon! Fick jättefina tips ang dirigeringen oxå! Super! Ja nu ska jag bara samla ihop mina tävlingsnerver och sen ska vi ut på prov!


Slutligen igår så var jag ute och sprang och ja jag har ju faktiskt koskräck...tänk er en joggare med två hundar som plötsligt inser att en hel koflock kommer springandes-----i hagen! Men är man rädd för kor så är man....hatar dom där frustande hoppandes korna...så jag la det långa benet före och SPRANG hem! Behöver jag säga att jag var helt slut när jag kom hem? Tror inte det...för jäklar vad jag sprang...kan ju berätta att jag är helt säker på att korna inte ens tänkte tanken på att springa efter men blotta känslan att dom faktiskt kunde få det för sig fick mig att rusa på duktigt!


Men kondis har jag ju iaf.....och gissa? Mina linnebyxor som tidigare legat i garderoben och krympt...dom är plötsligt helt passbara igen! *lycklig!!!!! *


Imorrn ska vi äntligen till Lovisa igen, har haft alldeles för mycket annat i veckan för att hinna plus lite magsjuka inemellan.....Bilden ovan är i mitt tycke världens stiligaste häst....Burton Starlight! Snygging!
Satt förrästen och tittade på mannen som kan tala med hästar häromdagen tillsammans med Hanna, finare film finns nog knappt.....gråter lika mycket varje gång jag ser den! så fin och ja man känner ju verkligen känslan som förmedlas i filmen! Dagen efter satt jag med en kund och pratade mänskliga relationer och visst är det väl så att den där känslan den går igenom egentligen allt man gör? Antingen har man den eller så har man inte den och har noll förståelse för omvärlden....eller som nån sa, rida på en häst är väl inget? nej försök du, styr 500 kg djur utan noll känsla....AJ vad ont det gör när man ramlar i backen!
Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar