torsdag 9 september 2010

Så var det fredag för min del igen!

Eftersom jag alltid är ledig fredagar så blir det ju fredag redan på torsdagen...det är skööööönt! Imorrn ska jag försöka komma iväg och köpa lite höstväxter till min stora urna härute, är så trött på dom vissna petuniorna därute...

Veckan har varit bra, det har blivit träning i fårhagen för Mint, jobbar på ett bra saktamaktempo med henne....och Chili har fått jaktträning a la dirigeringar höger vänster...det går som tåget. Är sugen på att ge mig ut på WT snart men ett enda har jag hittat..kommer väl fler antar jag :O). Annars får vi vänta, det dyker alltid upp nåt kul!

Och så har det jobbats i veckan...jobbats och ja det är nog vad jag har gjort, jobbat. Eftersom hundarna ska hållas hemma denna veckan så har det varit väldigt lugnt egentligen, jätteskönt det oxå! Båda tjejerna är ju till att löpa vilken dag som helst oxå, iaf Chili, så det är gott att bara ta det lite piano.

Sprungit har jag gjort i veckan, som vanligt! och fått massage. Det går åt rätt håll det oxå, har inte alls ont i min rygg längre, är så tacksam att kotorna äntligen börjar hitta hem till rätt position i ryggen igen! Jätteskönt! Ikväll när jag var ute och sprang så tog jag i från tårna och ökade tempot, det är så skönt att orka! Det och styrketräning, det är så skönt att röra på sig!

Ja annars är det som sagt rätt så lugnt på alla fronter, och helgen blir nog oxå ganska lugn. Skulle ställt Chili i Helsingborg i helgen men det får nog faktiskt vara med tanke på behandlingen och kommande löp. Det kommer fler utställningar. Hade tänkt gå öppenprovet med henne innan löpet men jag känner hon börjar bli så blasé precis som förra löpet så hon får nog vila sig i form en stund...det kommer!

Nähä, mot spikis och sängen!

1 kommentar:

  1. Låter som du haft en rätt bra vecka. Roligt att jaktträningen verkar ha lossnat ordentligt för dig, klart du ska ut på WT!! Men det gäller ju att de finns på datum som funkar :-(

    Själv ska jag försöka dra i handbromsen nu vad gäller att boka in aktiviteter. En liten grej till har jag tänkt anmäla till, sen lär höstens helger försvinna ändå med räddningshelger, jaktkurs och så ska jag ju försöka hinna med att läsa lite också!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera