torsdag 30 september 2010

If you can dream it, you can live it!

idag har Chili och jag varit uppe hos Birgitta på en genomkörare. Hanna var oxå med på ett hörn, lille Ben fick träffa småfolk för första gången. Går verkligen DEN DÄR att prata med? ÄR det verkligen en människa???? Hon är ju så LITEN? När Birgitta hade lyft upp honom i famnen på Hanna så insåg han att åååååååååååååå det ÄR ju en människa, en liten människa, nästan i MIN storlek!!!!!!! Ååå så mysigt tyckte han!!!!!

Ja en rejäl genomkörare fick vi! Birgitta du är GULD värd! I våras när vi kom till Birgitta för första gången så hade jag ett mål; jag ska starta Chili till hösten på WT, hon ska vara redo för det då. Och nu, ja nu är hon redo! En underbar känsla! jag önskar så att vi hade filmat hela resan! Sen är det ju inte nån jätteresa mer än att vi har kommit igång och träna, vi har funnit ett samarbete jag och Chili och vi arbetar åt samma håll och utvecklas, det är så kanonkuligt!

Idag fick vi börja med att koppla loss, ja första hindret var att komma igenom grinden, men lantis som man är så klarade jag det galant ;O). Sen fick jag koppla loss, gå fram till Birgitta, ta i hand och så fick vi börja med två enkla markeringar. Dom löste hon lillfia galant. Sen den tredje var ett skott och så la Birgitta en dummie som chili inte skulle ta. Sen vände vi om till söket ett kvartsvarv...först så sa Chili att jag tar väl den hon la därborta först? Men nej, det tyckte inte matte alls, Chili vände på foten och kom tillbaka, sen löste hon söket, det gick i högt gräs och där har inte Chili tränat jättemycket men snart hade hon kommit på att lukten ligger NERE i det där höga....duktig tjej!

När söket var hemma fick hon köra iväg på linjetaget borta vid stenen och ja först så skickade jag ju henne till månen ungefär...eller en bit på väg. Vinden Andersson, vinden! Chili gick dit matte pekade, hem igen. SEN kom mamma på att ja vinden går ju DÄR och då gick Chili klockrent!

Som avslut blev det två markeringar med dolt nedslag och dold kastare, då var Chili trött men hon löste det....

Min duktiga goa tjej, nu är det dags att anmäla till WT! Och ovanpå träningen så blev det goa skratt, alltid lika mysigt att komma till Björkåsen på träning!!!!!

På vägen hem blev det hämta pärmar hos en kund och sen om Halmstad och hämta hem fyra hönor! Fiiiina blommehöns! Jättefina!

Väl hemma har vi ätit och halvslappat i soffan....gött!

Imorrn ut till kund, sen är det helg mina vänner!

Ha en go helg!





2 kommentarer:

  1. Men du va glad jag blev för din skull sååå himla kul att nå målen..är hon inte ganska dyr men och andra sidan ger det ju resultat...Jiippie för ert wt var tänker du starta ifall vi kanske får för oss att kolla in proffsen.......

    Jag älskar höns men har inga just nu..så du får jätte gärna visa lite bilder på dom...

    Ha nu en jätte skön helg..de är ni värda

    kram wivi(orkade inte logga in)

    SvaraRadera
  2. Grymt bra jobbat tjejer :) Vi får ta ett pass någon dag.

    SvaraRadera