fredag 10 september 2010

Hur svårt kan det vara?

Ikväll har jag och Mint fått till ett riktigt bra pass med apporteringsträning härinne på golvet som vi började med att hon fick ta både en liten dummie i munnen och sin lilla apportbock i trä och bara hålla och sen avslutade vi med att hon faktiskt höll fast den och kom till mig med den! Skam den som ger sig! Hösten är ju en bra tid för inomhusträning....

Idag har det annars varit en väldigt lugn dag...vi har varit och köpt höstblommor till vår stora urna härute, en gammal kokkittel i gjutjärn, vi har handlat mat och jag har lämnat in en drös ringar hos guldsmeden för att göra om dom till en enda ring. Använder ju aldrig ringar annars mer än förlovningsringen och morfars gamla ring....så nu åkte mormors ringar och en av mammas ringar till smeden för att bli en ny ring....En ring att bära närmast hjärtat istället för att ligga i en ask i köket...

ja och när vi kom hem skulle vi ta in ved. Men halvvägs så tröttnade gubben så det blev plock och lite omplantering då och sen en promenad med hundarna som resulterade i att när vi kom hem så var vi ungefär dyblöta. Eftermiddagen tillbringade jag sen i sängen tillsammans med en bok och ja jag somnade dessutom en stund....skönt....

Och ikväll då apporteringsträning och idol! Härligt! En lugn skön dag! Imorrn blir det Lovisa en sväng, ska hämta ut lite böcker som jag har beställt oxå.

Nästa vecka ska jag åka och hälsa på ett barnbarnsbarn till min gamla häst, min allra första häst Rolökke Fleur, hennes släktingar visade sig bo nästan nästgårds, i Oskarström....jag har en liten tanke oxå med just dom linjerna...vad det blir av dom och när det får vi se....men det är en tanke som har satt sig fast....

Det är skönt med helg! Ha en go helg och krama varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar