måndag 6 september 2010

Det går framåt på alla plan!

Di små di växer så det knakar....alla tre kycklingfamiljerna växer....växer som ogräs! Den stora familjens ena tuppkyckling satt ikväll prompt på taket på kycklinghuset. NEJ, jag ska INTE gå in! *Du kan släppa in dom andra, jag sitter HÄR! Men lite viftande så gick han oxå in! Dom små dom växer, det är inte klokt så dom växer! Sammanlagt....tre plus tio plus sju har vi, det blir tjugo kycklisar!

Idag har jag tränat. Tränat och hämtat medel i förebyggande syfte mot rävskabb. Dom sköt en räv hos grannen nån kilometer ner häromdagen, den visade sig ha början till skabb så idag ringde jag veterinären. TACK gode gud för distriktsveterinärer! Han skrev ut medel till båda vovvarna genast som håller dom fria från loppor löss fästingar och rävskabb....jätteskönt! Men det innebär att vi håller oss från andra hundar en vecka tills medlet har full effekt just in case....så det får bli att träna hemma den här veckan!

Chili fick först ett jaktträningspass uppe i hagen där kossorna har gått. Fina minnesmarkeringar, fina linjetag och till slut ett linjetag med störningsmarkering och lite klockträning....tjusigt! Sen körde jag ett pass med Mint i fårhagen och det gick oxå fint! Hon tog mina höger vänster, det går i ett bra tempo och hon lyssnar fint på både mina ligg och mina inkallningar....ännu så länge går det framåt!

Sen har vi varit hos Lovisa ett pass och idag var det dax att släppa grimskaftet och koppla på longerlinan. När jag har longerat Lovisa så har hon alltid försökt med nåt, sist dock bara en enstaka gång men idag var hon klockren och Hanna och hon travade så det rök om fötterna! Fina goa Lovisa! Varm var hon när vi tog henne och gick upp i skogen och skrittade av henne! Ett tag till sen får det nog nästan bli lektionsridning på henne! Kanoners!

Till sist idag så sprang jag en tur. Jag springer numera ungefär varannan dag och jag orkar upp för backarna! Idag var det dock lite trögare än vanligt, men det gick ändå fint och man känner sig så nöjd! Det är så skönt! Vågen pekar dessutom neråt nu oxå-äntligen!!!!!!

Ha en fortsatt jätteskön vecka mina vänner!!!!!

1 kommentar:

  1. Åh! så söta små dunbollar me like....
    tack söta för de värmande mailet..
    va kul att träningen går bra vi följer er med spänning
    Ha en bra vecka
    kram wivi

    SvaraRadera