torsdag 26 augusti 2010

Kantareller!


Kan man mer än säga yippie i dubbel bemärkelse? Förra året blev jag urkass när jag åt kantareller vid två olika tillfällen och jag äääälskar ju kantisar! Så iår var jag ju tvungen att plocka igen och testa? och har ätit det nu vid två olika tillfällen och har inte känt av ett dugg! Idag var vi på restaurang och åt, det är ju restaurangveckan i Laholm och fick syltade kantareller och jag då hoppade jag ju nästan högt när sambon oxå gillade detta! så kantisarna vi plockade idag och första omgången jag plockade och frös in ska få syltas in i helgen! YIPPIE!!!!!


Hanna däremot var väl inte lika lycklig, hon har åkt på världens dunderförkylning och man ska ju inte släpa ut kidsen sjuka i onödan men med både lite hälsokost och lite alvedon så åkte hon med och åt, men åt ju inte lika glatt som hon gör annars och nu när vi kom hem fullständigt har hon däckat i soffan....sjuk tjej!


Vi hade hur som helst en vansinnigt mysig middag tillsammans med våra goa grannar med god mat och goa skratt, alltid lika mysigt att umgås med dom!


Imorrn är det så äntligen fredag, ska bli skönt med helg och sova länge!!!!!! Hanna tycker detsamma även om hon jublar nu varenda dag i skolan, dom har både börjat med slöjd och med engelska, det sistnämnda lär gå som en dans om hon fortsätter på samma linje, hon ääälskar engelska och har så gjort i ett par år, hon har snappat några ord där några ord här.....


Nästa vecka är det jaktträning hos Birgitta med Chili och vallträning för Mints del hos Josse!


Ha en go helg och simma lugnt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar