söndag 22 augusti 2010

Dagen efter....träning :O)

Den här boken kan jag varmt rekommendera! Jag har inte köpt en enda träningsbok tidigare i mitt liv men när jag satt och grämde mig över det där som sitter kvar efter graviditeter och annat så sa sambon köp hennes bok! Han hade hört det på radion och tyckte den verkade vettig. Jag är ju inte sån så jag springer till affären och kollar först utan som den skytt jag är så beställde jag boken genast! Igår la jag boken på golvet, jag hade läst igenom hela boken först, den är lättläst och väldigt trevlig att läsa och sen körde jag igenom hela första passet och så la jag till lite stående rodd för ryggen med vikterna. Har ju kört mycket bodypump innan och just ryggen mår så väl av att vara i form. Efter passet sprang jag till Husalt och tillbaka, en runda på 2.4 km.

Igårkväll när jag sen skulle sova, då ska ju tilläggas att jag var ute och tränade hunden hela förmiddagen igår först....så brände det i benen så jag tänkt gudars! Låg där och kved en stund sen upp och stretcha och sen kunde jag somna igen! Gött! Idag är jag sådär lagom trött i ben och armar och axlar, ett bra program! Det är så skönt att ha kommit igång med träningen igen, man blir så mycket piggare, känner sig mycket lättare och ja allting blir väldigt mycket lättare! En kanonbra träningsbok och ja jag kommer att fortsätta, det är så bra rörelser att göra hemma, även i mörkret innan tvsoffan på vintern!

Hundträningen igår känns oxå som att flyta på ett moln ungefär....Känner mig verkligen som att vi har kommit ett bra hopp framåt och jag skrev ett glädjefyllt mail till Birgitta igår, ett sånt där hoppa upp och ner av glädje mail :O). Helt underbart att känna att vi har kommit framåt och att vi jobbar tillsammans! Underbart!!!!!! Nu får Chili vila idag, Mint oxå, kanske blir det lite lydnad framåt kvällen för Mints del. och en långpromme givetvis :O)

Nu däremot iväg mot ridningen tillsammans med Hanna! Regnet vräker ner utanför men visst är väl hösten härlig????

Ha en helt underbar söndag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar