måndag 26 juli 2010

Mysig måndag!

Jag tror inte det finns några som helst nackdelar med att vara egenföretagare när man har lagom att göra och trivs med det man gör och dessutom har funnit harmoni i det man gör! Apselut inga alls!

Idag kom jag ur sängen i tid, ringde ett par samtal, satt och jobbade några timmar för att sen packa in barn och hundar i bilen och köra ner till Halmstad och träna med Lisbeth, Hanna och Jessica. Mint hade fått ett litet pass innan dom andra kom och Chili fick först ett litet pass innan platsliggningen och sen ett kortispass efter. Jag är på det hela taget väldigt nöjd med hennes insats idag! Hon går fint med på fria följet, hon sitter och ligger och gör som hon ska, hon är väldigt följsam och lyssnar, det där med att ha koll på tusen och en andra saker som hon tidigare gjort när man tränar på ny plan med nya hundar och människor runt om det är som bortblåst. jätteskönt! det är nog som Birgitta sagt oxå att nu när hon tränar kontinuerligt så har hela hunden väldigt mycket lättare för att koncentrera sig på uppgiften, hon vet vad det är hon ska göra.

Platsliggningen funkade oxå väldigt bra idag tycker jag, jag gick inte så långt ifrån men hon hade som sagt nya hundar vid sidan, det var en helt ny plats för henne och hon låg väldigt mycket stadigare idag än hon gjort tidigare. Det går alltså framåt!

Mint är ju som Mint är, full koll på matte, inget som stör, följsam, värmen är lite jobbig men på det hela taget en helt ljuvlig liten varelse att träna!!!! vi ska snart starta igång henne på spåren igen, jag har beslutat mig vänta med öppenspåren med båda hundarna tills vädret är mera spårvänligt, dvs inte dunstar på två minuter i värmen och torkan, men hon ska iaf sättas igång för att kunna starta när det blir dax, hon har ju fått vila ett tag.

Imorrn blir det jaktträning tillsammans med Frida och guldet vi fick med oss från träningen idag var ju att Hanna som var med oxå tränar jakt och vips hade vi fått nya träningskompisar!!! Toppen!!!!!

Nu ner i tvsoffan för en go stund!

Ha det bäst allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar