måndag 19 juli 2010

Härliga hundträning!

Sommaren är ljuuuuvlig! Idag steg jag upp tidigt, innan någon annan i familjen var uppe, och åkte iväg till klubben för att träffa Mia, hennes dogs för lite träning! Det var inte fler än vi där, och vi började med att dricka kaffe och bara prata strunt....jätteskönt! Speciellt när man inte har fått nåt morgonkaffe innan :O).

Det blev en bra träning! Mia kom med finfina tips vad gäller Chilis apportering och så läggandena, jag ska sluta sätta hundarna upp när jag kommer tillbaka! För stadgans skull.....Chili fick en platsliggning tillsammans med Zkryta, även om den i sig inte var nåt att skryta om så gick det ändå bättre än jag hade förväntat mig! Sist jag gjorde platsliggning med Chili sa hon yeeeeehaaaa...det är lektime!!!!!!

Det gjorde hon inte idag! Jag jobbar med positionen på båda hundarna och Chili fick till ett par riktigt snygga apporteringar med fina avlämningar! kanon!

Sen i eftermiddag har min käre sambo gjort iordning jordgubbslandet. Fint blev det!

och så har jag cyklat! Cyklat som ett jehu! Känns i kroppen att den har kommit igång!

Ha en fortsatt finfin vecka!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar